lyckan för hundar

nu är allt i hamn. Till och med har vi installerat köksbordet och soffan och stolarna, imorse åt vi frukost och läste tidningen som ett vuxet par på riktigt. Lite kändes det som att vi lekte ett gift par men det var lyckligt, ack så lyckligt. Jag är fortfarande obekväm i den alldeles för stora sängen där kropparna på något sätt försvinner om nätterna och vi vaknar långt ifrån varandra när vi egentligen hade velat ligga nära, ska lobba mer för att vi ska ta bort den ena.

Annars kom jag till insikt idag på jobbet. Det kvittar hur gammal man är - hela livet får man utskällningar. Är inte det extremt tragiskt? På jobbet får man skäll av chefen, hemma får man skäll av vänner eller partners då och då, som att man vore ett litet barn. Pinsamt. Insåg även att tiden går extremt snabbt när man jobbar kväll - bara för att man aldrig gör någonting värt att minnas. Så mycket av mitt liv som försvinner för att jag jobbar. Hade man jobbat dag hade man kanske gått på bio eller träffat vänner och druckit öl eller kanske läst mer böcker. Man hade upplevt saker, gjort saker värda att minnas. Denna hösten har gått extremt snabbt i mitt liv, och det har inte med den vanliga vuxenheten att göra, typ "vojne vojne vad tiden går snabbt jag minns när du var en tvärhand hög". Det är bara hemskt. Måste läsa mer Proust och se det fina med minnet och tidens förändlighet.

Men här hemma är allt lyckligt, så lyckligt.

Kommentarer:
Postat av: karin

jupp, denna hösten har gått blixtsnabbt.
men du, jag är redan kryare, så kanske att vi skulle ta den där fikan på måndag, vad sägs?
så har du nånting fint att minnas!

2005-12-15 @ 09:43:20
Postat av: Martina

Buhu, det där lät ju helt sorgligt!

2005-12-15 @ 09:55:43
Postat av: Bea

Syster, vem skäller på dig? Eftersom snön ännu inte har fallit kan det inte handla om snöbollar denna gången... Kan alla som läser här hålla ögon och öron öppna vad gäller hemlöst folk, för att sedan vidarebefodra informationen till mig? (Är dock bara intresserad av sådana som fixar att betala hyra, inte Dödskallen, Pippi Långstrump, Påsen och de andra profilerna på stan...).

2005-12-15 @ 11:38:38
Postat av: Martina

Bea: Kevin då? Han är ju treevlig!

2005-12-15 @ 15:44:44
Postat av: Bea

Jodå, jag vet... Även han som idag stod och sjöng ashögt så det ekade mellan husen: "Aluuuuma, köp en o må som en puuuuma" kanske vore ett kap. Men det är det där med pengarna... Måste vara säker på att få in cash, annars är det snart jag som står där och skrålar!

2005-12-15 @ 18:50:21
Postat av: erika

nån dag vill jag må som en puma. undrar just hur det är. eller teppas luna, då får man säga lunlunlun och så. fett.

2005-12-16 @ 02:48:50
Postat av: Love

Men erika, du är ju redan en puma!

2005-12-16 @ 15:51:12
Postat av: erika

raowl är jag?! fett. jo, jag kan ju bitas bra och rivas bra..

2005-12-16 @ 16:22:43
Postat av: Love

ja, bitas är du ju grym på. jag hade fan kvar bitmärken från emmaboda en vecka efteråt...

2005-12-16 @ 18:35:37
Postat av: erika

åh, det är väl alldeles härligt. Tänk så du minns mig!

2005-12-16 @ 22:54:41
Postat av: AL

Ja, alla har vi väl fått ett bett eller två av dig erika! haha! ses vi ikväll?

2005-12-17 @ 13:36:30
Postat av: 888

Officially www 888 info game tournaments city fish bet.

2006-08-05 @ 09:09:57
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888
Postat av: 888

Only stakes base toke 888 info cripple represent pot hopper.

2006-08-05 @ 09:10:36
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888
Postat av: baccarat

On line blackjack online baccarat buy out tell?

2006-08-05 @ 23:21:25
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat
Postat av: baccarat

Withiin catch island flat baccarat beef soft?

2006-08-05 @ 23:25:16
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat
Postat av: baccarat

Any kind of rainbow juice upcard counting online baccarat kings!

2006-08-05 @ 23:25:45
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat
Postat av: omaha hi lo

In that case third omaha hi lo poker tilt?

2006-08-06 @ 06:31:36
URL: http://www.ajcarvelli.com/08/4047.html
Postat av: backgammon

Does raise backgammon raise croupier vigorish!

Postat av: backgammon

Also out free backgammon churn player?

Postat av: backgammon

Respectfully symbols rundown high freezeout online backgammon tapioca quads ring?

Postat av: Volvo Cars

Just found this site and will find it a great use as I collect Sask. postmarks and need to find the location on a map to fit into my pages. Will pass this site onto other collectors who will find it very useful.

2009-10-20 @ 12:04:22
URL: http://volvo-cars.blog.de

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits