alkis

Jahapp så har man alltså gift sig med en alkis! Erik påstår att han dricker vin varje dag. I don´t like. Men hey baberiba när tjejen träffade sig själv i framtiden var faktiskt förtjusande roligt.
Vi håller på med värsta storstädningen i Eriks lägenhet. Eller, han städar och jag sitter vid datorn och skriver och dricker vin. och nej - jag må ha druckit nu några dagar i streck men jag är ingen alkis så som han. Nu ska iallafall verkstaden flyttas från köket in på hans lilla rum. Det blir skitbra, måste hitta på en lösning så att jag kan få bort hans motorcykel från vardagsrummet med..

Helgen har varit bra. Summa summarum.
Fredag: Förferre efter några om och men hemma hos oss. Kanske en av de sista festerna där? Tog en tarre (Erik, mycket fult ord!) till Panora, dansade o sjöng, träffade gamla vänner och nya, tog en tarre hem o kvällen var bra om än inte helt fri från konflikter. haha.
Lördag: Började redan på natten väl hemma från Panora då jag panikstädade lägenheten eftersom vi skulle ha visning klockan tolv. Vaknade sen o hade visning för två knäpptysta killar som tyckte lägenheten var skabbig. De var inte helt oävna dock så jag o Marika cyklade bort o kollade in deras vilka var helt ok. Tvåan på Nobel som jag i så fall skulle ha var fin men hade en jävligt ful hall. Hade inte tackat nej till den iaf. På kvällen var jag hos Kari som bjöd mig, Bea och Snild på lammgryta. Slutade med att vi tömde hennes lägenhet på alkoholen som fanns. Blev en udda blandning av typ Martini, öl, Rom, ja you name it. Talade om allt från sagor o sång till språk, religion o Knullebengt. Bra kväll. Slutade hemma hos Erik som kollade på top gear vilket jag i min feminitet blev lite putt över trots att jag egentligen tyckte det var ett skitkul program.
Söndag: Vaknade förvirrad och ringde till Bea en timme för tidigt då jag inte hade en aning om att man skulle byta tiden föregående natt. Erik var seg så jag fixade två frukostmackor till mig o stack sen till en lovely kalasdag i Falsterbo där Milla fyllde tolv. Vi satt ute och det kändes som september trots att det snart är november och alltid är det jävligt nice att åka till fyren i falsterbo. Det borde alla prova. Nu som sagt storstädning o vin o bloggande.

Hade egentligen tänkt skriva en skitkul krönika om hur det var när kari skulle å och panta burken som hade stått så länge i hennes kök. Men det får hon nog göra själv, pallar inte just nu. Det är en jäkligt rolig historia dock.




Angående frukost är det nog det område jag och Erik är mest olika vad gäller. För mig är frukosten det bästa på dagen, äntligen får man äta igen efter tusen timmars sömn. Och man får äta gott, slipper anstränga sig som på middagsmaten för att komma på vad man vill äta för man äter ju faktiskt alltid samma frukost. Nästan hela livet. Shit vilken insikt. Nu gillar jag frukosten ännu mer! Dessutom är det så gott att äta tillsammans med Kaffe. Det är inte gott att äta typ kåldolmar eller fisksoppa tillsammans med kaffe men det är ALLTID gott att äta frukost tillsammans med kaffe. Och kokt ägg som är superduperlöst och mackor med ost och ibland med leverpastej eller korv och fil med hemmagjord müsli och tidningen - förtjusande!! Erik fattar inte det. Han äter liksom inte, och när han tillslut äter så är klockan kanske tio på kvällen och han är sur men samtidigt sockerkickad till max efter att ha levt på vrålstark saft hela dagen. Sover man tillsammans med Erik händer det inte att man stiger upp o äter romantisk frukost för att sedan hinna med romantiska parsaker under förmiddagen typ åka o handla på citygross och dylikt (blink blink Martina fniss). Det händer mest att man sover tills halva dan har gått o då ska man oftast göra egna ärenden. Det ska det bli ändring på när jag flyttar in här. Speciellt ska det finnas mat i kylskåpet och så ska det finnas ett bord att äta vid och så ska det finnas en tidning att läsa. Och då kommer jag vara lycklig så lycklig.

Nu är det snart dags att laga middag. Och klockan är nio? Gissa var jag befinner mig... Åh, jag ska inte vara sån, Erik är duktig o har städat hela köket och står nu o dammsuger lägenheten. Jammi vilken man.


Kommentarer:
Postat av: karin

Erika!!
Varför har du bytt texten till cp-storlek så att man knappt kan läsa? är det en kupp?

2005-10-31 @ 17:23:00
Postat av: erika

nej det är blogg.se som inte kan lägga in den ordentligt. möjligtvis kan det vara eriks dator som är cp-störd.

2005-11-01 @ 10:21:45
Postat av: karin

fast först var det normalt, sen nu, när jag skulle läsa detta, så var allt mindre. och alla gamla inlägg också.

2005-11-01 @ 10:35:44
Postat av: 888

Withiin apple line railroad goulash texas www 888 info action!

2006-08-05 @ 09:09:59
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888
Postat av: baccarat

Quite ragged scare rake free baccarat deck lock?

2006-08-05 @ 23:25:20
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat
Postat av: omaha hi lo

In the first case rolling cut stiff tipping omaha hi lo poker complete hard bonus keno even.

2006-08-06 @ 06:31:43
URL: http://www.ajcarvelli.com/08/4047.html
Postat av: omaha hi lo

Just as edge online omaha hi lo slots case rolling coup kind.

2006-08-06 @ 06:32:08
URL: http://www.ajcarvelli.com/08/4047.html
Postat av: backgammon

With the ante backgammon flush martingale?

Postat av: backgammon

If flat scratch carpet action trips free backgammon apple tilt?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits