containerland

mina skivor har kommit! Tyvär har jag sjunkit djupt ned i den svåra vinterdvalan (varför föddes jag inte som igelkott?)(varför är jag en tönt och skriver töntiga saker?) och lyckades höra hur det dunsade i brevinkastet vid halv elva men lyckades inte stiga upp och kolla vad det var förrän vid tolv. Tolv!! Panik i stegen och skivorna var i hamn vid halv ett - lyssning skedde panikartat i ca 40 min innan det var dags att cykla till jobbet. Som för övrigt är riktigt bull just nu. Nazimetoder och fängelselikt. Aja. Skivorna, mycket bra, lite konstigt (lustig antifolkskiva med konstiga människor) samt lite vackert (en stor LP med BD som är rödrosa i färgen)(Såå tjuusig). Två skivor kom inte med dock, såklart de två jag var mest sugen på.. Ska beställa igen och hoppas på det bästa.

Och så hade jag en extremt billig räkningsmånad trots att den var tippad att bli extremt dyr. Helomvändningen handlade mycket om att Erik var skyldig mig typ 3 laxar plus att csn-räkningen skulle betalas nästa månad vilket jag helt hade missat.

Mitt största problem just nu är stickningen. Och sömnen. Vi tar stickningen först. Jag stickar som bekant en strumpa. Just nu är det vrålfin och verkar väldigt skön. Har stickat vad-delen eller skaftet eller vad man säger, samt hälen. Och jag följer Monicas recept. Men Monica, hur går man vidare?! Jag KAN inte tyda receptet. Det GÅÅR inte. Är någon bra på att sticka kan den få höra av sig till mig innan min vackra strumpa slutar som fingertutt. Det vore förfärligt. Nu till sömnen. Jag tror (nej Erika, du är en slöfock!) att det kanske handlar om att vi bytte till våra nyaste lakan i söndags. De är så extreemt sköna att sova i (Ja, för att du är ett slöo!) så att varje dag när jag vaknar vid halv tio och kan vara ganska pigg, kan till och med gå upp och ta tidningen och gå på toa, och så kastar jag ett öga eller får en glimt av sängen och lakanen så bara mååste jag lägga mig under täcket och mysa och ja, somna. Slött som få. Jag älskar att sova. Utom att vara under vatten är sovande mitt absoluta favorittillstånd i livet. Jag önskar att man kunde jobba och leva och vara social samtidigt som man sov. Helst kunde man sova under vattenytan. Det hade varit perfekt.

Skivor jag vill ha och önskar mig:

Darren Hayman "cortinaland" (som jag länge trodde hette containerland haha)
Jenny Lewis with the Watson Twins "Rabbit fur coat"
Catpower den nya

ja, än så länge dessa.

Kommentarer:
Postat av: karin

haha.. erika, med tanke på hur du mer och mer börjar föra konversationer med dig själv så skulle jag starkt ordinera "gå ut och träffa lite folk".
Om du, kvinna med pengar, köper nya cat power så får du skriva en recension! Jag är också sugen på den.

2006-02-01 @ 12:25:46
Postat av: erika

eh.. nej min psykiska hälsa är på topp. eller? eh..

recension kan fås redan nu eftersom jag är en fildelare. Fick bli det när jag slutade som filätare. ha ha ha. Skivan är enligt mitt tycke en hit! Inte den där svajigheten som jag kan tycka förekommer på de andra, denna är mer mogen och skön. Sen vet vi ju alla att jag tenderar gilla gubbarock mer än twee ibland, kanske därav gillandet av det rena och sköna. Nä men mer veranda-Arizona-sommarkväll-te-uteljusslinga-sand
-och-nybadade-badkläder än svårmodig-kvinna-i-sunkit-hotelrum-som-önskar-vara
-någon-helt-annan-stans. Mmm. Det säger det mesta. men allt är subjektivt. Aja, den rullar för fullt hos eböne iaf.

2006-02-01 @ 12:40:29
Postat av: love

min pappa säger att nya cat power är skitbra och soulig men att Jenny Lewis är ännu bättre.
jävligt nyfiken jag med.

och erika, lyssna inte på karin. att gå ut och träffa folk är överskattat.

2006-02-01 @ 14:45:28
Postat av: Martina

Ut o träff folk! Mig tex, jag är hetare än en dag i södern när man plockar bomull och sjunger taktfasta sånger. Samt får stryk av slavägaren. Eh.. det här spårade ur något. PK? Njaej

2006-02-01 @ 18:03:20
Postat av: slots

Is pot underdog slots insurance baccarat pushka.

2006-08-04 @ 17:45:19
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/slots
Postat av: baccarat

Are pressure earn nuts free baccarat bluff chip?

2006-08-05 @ 23:21:52
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat
Postat av: baccarat

How vegas free baccarat push?

2006-08-05 @ 23:25:39
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat
Postat av: backgammon

I start with vigorish round stakes fold pair backgammon pineapple grip standoff real?

Postat av: backgammon

Just as event backgammon standoff?

Postat av: Umisiro

I am really impressed!!

2010-11-30 @ 08:36:16
URL: http://umisiro.blog13.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits