diss end datt

Har precis förlorat en mycket viktig auktion på tradera och jag är VÄLDIGT upprörd. Arg och besviken. Såhär var det: Jag hittade en sådan digital systemkamera, canon d350, som jag bestämt mig för att Inte köpa ny då den är i dyraste laget (ca 8000), på tradera för utropspriset 6200. Great tänker jag som om jag vore Marika och väntar in budgivningen. Loggar in när det är tre timmar kvar och lägger ett bud på 6700 (andra hade alltså redan budat upp den till 6600) och en halvtimme senare lägger samma person som innan ett bud på 6800. Allt är frid och fröjd, jag går och lagar mat och läser tidningen fram till att bara tio minuter återstår. 6800-budet ligger kvar och när fem minuter återstår lägger jag ett bud på 6900. Eller? näääeehh... Va? Vafals!? Vad har hänt? Jo, jag har alltså blivit SPÄRRAD av säljaren att bjuda mer! Varför? Varför vill han/hon inte ha så mycket pengar som möjligt för kamerajävlen? Grr. Makes me wana kill.

Har iallafall lyckats med konststycket (efter hårda påtryckningar från Erik) att förhandla fram ett bra pris! Jag letade efter ett vidvinkelobjektiv till min pentax, hittade på blocket en som ville bli av med ett vidvinkel, ett vanligt objektiv - dock lite ljuskänsligare än det jag har nu, samt en stor och bra (hoppas jag) blixt till det ynka priset av sammanlagt 350 kr, plus frakt såklart...! Var för sig kostade de mellan hundra och hundrafemtio och jag mailade honom igår om vidvinkelobjektivet. Idag ringde jag och erbjöd mig att ta alltihopa för 350 pix- om jag slapp frakten. Han lät paff men tackade ja direkt. Affär affär, win winn winnn! Göttigt! Här ska fotas vidvinkel!
Håller för övrigt, för att stanna vid fotografering, på med ett litet experiment innehållandes glansig röd film.. Får se vad det blir av med den saken - waiting around for the sun to come.. Ett annat projekt har med stativ och lampor att göra. Fota är jäkligt kul. Me like.

Och så jobbar jag dag igen! Och det är så kul att gå till jobbet! Vi har ett så bra gäng just nu så man blir riktigt inspirerad, jag har dessutom idag fått en ny utbildning som bland annat går ut på att man- för sig själv inne i bilen- med hög och klar stämma ska säga "HELP!" Meget skoj! Veckan började alltså bra men det tog bara tre dagar innan bakslaget kom. Jag försov mig.. Kom de störiga två minutrarna försent som innebär att de drar en hel kvarts pengar på lönen. Merde. Annars stör inte mycket i mitt liv. Kärleken frodas. Utom när jag ska laga mat och allting bara slutar i ångest och klump i magen.. mer om det en annan gång. Det är dags att lägga krutet på Martina som har kalas i helgen! Fram för fest!

Förresten: tänk scenariot katt. Tycker ni det skulle vara ok att döpa den till Tratt? Jag ser inget fel, tycker det är fint och så kan man kalla den Tratt Katt som för- och efternamn eller Tratt-katt som dubbelnamn. Låter som den spinner, prova själv! Iallafall Trrrrratt. Erik vill hellre att den ska heta Jörgen, den där katten vi så ofta drömmer om men skaffar om tidigast tio år.. Ida berättade att hennes kusiners katt heter Göran. Hon trodde länge att den var en påhittad person eftersom hon inte visste att de hade katt. (hon var ca fem år när det hände).

Och jag (ja jag vet, mycket att prata om..) har börjat på teckenspråkskurs! Har en högtflygande plan om att någon gång få smacka fram Pettson i tv - det vore höjden av lycka..

Kommentarer:
Postat av: AL

så nu ska du bli indiebarn igen vid 24 års ålder och börja fota allt och alla, haha! :D converse, snelugg och stor systemkamera... ja jisses...

2006-02-23 @ 23:44:33
Postat av: erika

kollade precis in b&s-sidan, jag vill vill vill se dem på kb! vem vill med?

2006-02-23 @ 23:49:35
Postat av: Martina

Jag tycker ju att Jörgen är det helt klart bästa kattnamnet.. Eller varför inte Örjan?

2006-02-24 @ 08:51:56
Postat av: tiger

nu blev ja nyfiken...vad är det för röd glansig film du grejar med?

2006-02-25 @ 16:31:01
Postat av: karin

tratt-katt låter finare än jörgen tycker jag! är det inte lite gymnasialt att döpa sina djur till lustiga människonamn? mer gymnasialt än att fota i vidvinkel iaf. Eller kanske inte.
Var inte B&S konserten typ svindyr?
Jag kanske kan tänka mig att följa med ändå. någonstans har min hjärna fått för sig att jag har en stadig inkomst.

2006-02-25 @ 21:51:07
Postat av: brajarn

Erika. Akta dig! Hör på långa vägar att du är på väg ner i "säljaochköpaALLTförsäljandetsochköpandetsskull-träsket". Känner folk som vandrat den vägen och det har inte slutat bra i något enda fall. Man blir som kaminmannen!

För övrigt anser jag att fler både döpas till Örjan, både katter, skurkar och vanligt folk! Blir alltid extremt mobbad för det namnet, men har aldrig riktigt förstått varför! Hade det inte varit för det så hade jag dock röstat för Tratt Katt!

Postat av: brajarn

Och du, kolla på pricerunner var det blir billigast och på scandinavianphoto om det är billigast där innan du köper en kamera! Kan annars rekommendera Nikon D70 som borde ligga nånstans i samma prisklass. Grym kamera!

2006-03-01 @ 20:04:13
URL: http://hem.passagen.se/b.boys
Postat av: erika

jo jag kollar övverallt. Nikon d70 är bra visst, har kollat på D50 - vill inte ha en alldeles för dyr kamera. Men så kollar jag mer och mer och är just nu inne på en konica minolta. Som kommer att kosta runt 9000 med allt. Jaiks!

By the way - på tal om att akta sig är ju du på väg ner i "borpåkorridorilundläserkursochkanfestaHELAtidensamtGÖRdet-träsket" Känner folk som vandrat den vägen och det har inte slutat bra i något enda fall ;)

2006-03-02 @ 16:48:25
Postat av: Martina

haha! well said erika svahn! Nu ska jag strax åka till hemmet i valjetown

2006-03-03 @ 10:20:15
Postat av: brajarn

Du kan vara alldeles lugn. Vasaloppet var inledningen på en ny era!

2006-03-05 @ 22:55:13
URL: http://hem.passagen.se/b.boys
Postat av: erika

sönt att höra. haha. Du vet att det var med glimt i ögat..

2006-03-06 @ 18:25:05
Postat av: erika

ehrm.. sKönt

2006-03-06 @ 20:27:22
Postat av: 888

More 888 info hopper table insurance credit horses?

2006-08-05 @ 09:12:10
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888
Postat av: baccarat

You bullets outdraw online baccarat picture.

2006-08-05 @ 23:25:16
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits