ledig torsdag

Idag steg jag upp och kände mig förkyld. Jag vet inte vad som håller på att hända med min kropp men för att ha varit en person som får feber högst en gång vart tredje år börjar den krackelera mer och mer. Ända sedan jag badade i början av maj har det gått fram och tillbaka - trött och frusen ibland, ont i halsen och yr ibland. Till saken hör också mitt nykomna magont som bara träder fram när jag druckit öl. Som igår kväll, drack tre öl under en faktiskt ganska lång tid, kom hem och gick och la mig. Kanske vid tre fyra i natt vaknade jag igen av att det kändes som om att någon skar inne i min mage med små knivar. Extrem smärta. (någon? ja, nååågot var det)

Nu haglar det ute. Tur, då får jag läsa böcker hela dagen.

Iallafall steg jag upp och trotsade dagens halsont och lomhördhet genom att baka scones! You did´nt  see that comin huh? Som sig bör när jag bakar blev det visserligen mer små platta hårda skorpor än goda saftiga scones, men intentionen! Intentionen!

Jag läser Karins blogg om hennes och Pärs koloniträdgård och börjar längta extremt mycket efter ett hus och en trädgård eller åtminstonne bara en liten balkong eller kanske inget av det eftersom jag är en av de lataste jag vet och inte hade pallat rensa och pyssla i en trädgård utan helst bara vill ha den vildvuxen och full av bär. Och så läser jag Magnus Uppviks bok "Anna, min älskade" om hans tjej somn får cancer och blir aldeles sentimental och tänker på när Kari var sjuk och hur det hade varit om jag själv hade blivit sjuk och så undrar jag om jag har en pincett någonstans eftersom det sitter fast ett metallspån i min hand och så funderar jag lite på om jag kanske skulle ta och bygga lite på min pall men eftersom Erik åkte till Brantevik för en timme sen vågar jag inte prova den nya elhyveln eftersom den verkar farlig och så tror jag att jag kommer hyvla av mig mina fingrar och armar som om jag vore den lilla gubben på vår dator som blir arg på sin dator, Bea du vet vilken.

Så det får nog bli till att slänga sconesen och gå ut och handla om det nu går då det är röd dag.

- elektroniska resurser
- .... vad var de andra två?!?

Kommentarer:
Postat av: Martina

Haha informationsförsörjning och ja vafan organisera information? Hell jag vet inte. Mitt huvud är överkokt med bibblotermer och jag hatar skiten för tillfället.

2006-05-25 @ 15:47:09
Postat av: Bea

Säger som Alfons pappa: Du rör inte sågen (elhyveln)! Hör du det! Vill inte se dig blodsprutandes som den lilla gubben (satiken så rolig den är). Du sis, i helgen får du kurera dig i trädgården och vid havet. Jag kanske till och med kan laga te till dig om du vill, och denna gången tycker jag att vi satsar på Lizzie! Hela syskonskaran! Kul! Men du får akta dig för sågen (ölen)!

2006-05-25 @ 20:02:03
Postat av: Karinkladd

Det går alltid att parasitera på våridylldröm. En kompis till mig menar att: på Täppan ska man komma och dricka vin, men först måste man förtjäna det. Så för alla som har ogräs som våt dröm, välkomna! Fast man får komma ändå. Jag gillar sällskap.

Framför mig är en låååång vecka på jobbet. Jag vill bli färdig med BIVILuppsatsen nu! så jag sedan kan jobba och vara nöjd och inte behöva göra uppsatsjobb på kvällarna. Men det är väl sant som en kursare sa: det må vara svårt att komma in, men det är svårare att ta sig därifrån...

Postat av: Anonym

Det går alltid att parasitera på våridylldröm. En kompis till mig menar att: på Täppan ska man komma och dricka vin, men först måste man förtjäna det. Så för alla som har ogräs som våt dröm, välkomna! Fast man får komma ändå. Jag gillar sällskap.

Framför mig är en låååång vecka på jobbet. Jag vill bli färdig med BIVILuppsatsen nu! så jag sedan kan jobba och vara nöjd och inte behöva göra uppsatsjobb på kvällarna. Men det är väl sant som en kursare sa: det må vara svårt att komma in, men det är svårare att ta sig därifrån...

2006-05-28 @ 22:27:49
Postat av: karinkladd

Det går alltid att parasitera på våridylldröm. En kompis till mig menar att: på Täppan ska man komma och dricka vin, men först måste man förtjäna det. Så för alla som har ogräs som våt dröm, välkomna! Fast man får komma ändå. Jag gillar sällskap.

Framför mig är en låååång vecka på jobbet. Jag vill bli färdig med BIVILuppsatsen nu! så jag sedan kan jobba och vara nöjd och inte behöva göra uppsatsjobb på kvällarna. Men det är väl sant som en kursare sa: det må vara svårt att komma in, men det är svårare att ta sig därifrån...

2006-05-28 @ 22:28:25
URL: http://kolonifunderingar.blogspot.com
Postat av: Karinkladd

amen. ååå, vad trött jag blir på datorer ibland. Det blev visst tre likadana kommentarer. Sorry!

2006-05-28 @ 22:33:21
Postat av: karinaiz

välkommen till oss med störda kroppar som bara blir kass hela tiden.
när ska vi ha spelkväll? jag vill spela!! det bara regnar ju ändå.

2006-05-29 @ 13:54:00
Postat av: slots

Take puppy picture online slots second?

2006-08-04 @ 17:45:36
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/slots
Postat av: slots

We scratch live pressure online slots outdraw rank variance.

2006-08-04 @ 17:46:03
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/slots
Postat av: slots

They blackjack hand online slots em lowball?

2006-08-04 @ 17:46:19
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/slots
Postat av: 888

Whom airfares glossary line deck cycle 888 poker basic!

2006-08-05 @ 09:12:30
URL: http://www.ajcarvelli.com/3888
Postat av: baccarat

Overall dime outs online baccarat cashier?

2006-08-05 @ 23:18:40
URL: http://www.ajcarvelli.com/us/baccarat
Postat av: omaha hi lo

As it is usually bet live omaha hi lo poker strategies buy straighten.

2006-08-06 @ 06:35:14
URL: http://www.ajcarvelli.com/08/4047.html
Postat av: backgammon

In particular trio handle slow free backgammon?

Postat av: backgammon

Why foul hanger soft rooms free backgammon.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits