Finn en gömd tå!

Igårkväll när Erik var iväg på maskerad (han hade haft kul, dock inte vunnit kostympris som tex han gjorde som var utklädd till den där tecknade tvättsvampen som jag inte kan stava till. Han hade iallafall klätt på sig en dubbelvikt madrass med hål för huvudet och hade extrema svårigheter med att sitta, gå och äta) skickade jag hit Torbjörn, Bea och Martina på öl. Vi talade om livet och sådant som man talar om med sina vänner. Tillexempel talade vi om Torbjörns vackra stortå som stack ut ur strumpan. Jag tog många bilder på tån men har ändå valt att inte lägga ut dem här på bloggen. Den är värd mer. Det är icke de andra så dem kan ni se nedan. haha.

beaotiger

12040-48

Sen talade vi om hur man föreställer sig ett år, en vecka, ett dygn, en timme och livet. Alla fick rita på ett papper (Martina hade vid denna sena timme gått hem och lagt sig) hur man såg de olika sakerna framför sig i sitt huvud. Intressant är att det skiljer sig ganska mycket från person till person. Fundera på det! Intressant är förresten också att när Erik tillfrågades fattade han ingenting och hävdade att han absolut inte kunde föreställa sig dem. Hm.. Är det nån mer som INTE kan?

12040-50

Imorse vaknade jag och såg en väldigt glittrig (nån på maskeraden hade gått omkring och kastat glitter över allt och alla. En som var Frodo gick barfota hela kvällen. Det gjorde inte Erik, se nedan) och bakfull Erik bredvid mig i sängen. Han hade kommit hem väldigt sent när jag redan sov. Så han fick därför sova lite längre och under tiden gick jag iväg och handlade lyxfrukost. Väldigt snällt tycker jag själv.

erik sover

Så jag steg upp och gick på toa, där denna syn mötte mig. Kvack! Vadan detta?! Jo, Erik och Olof hade på hemfärden vandrat rakt ned i citytunnelbygget. Och gått ner sig totalt i lera. Erik hävdade att han minsann är ställningsbyggare och därför kunde klättra ned för ställningarna och ner i gropen. Tänkte inte så mycket på att det var förbjudet och antagligen lite farligt.

leriga skor

Och jo jag vet, det blir ganska mycket bloggande och ganska mycket bilder. Ni får stå ut ett tag, nu när kameran är ny blir jag liksom lite galen och fotar allt som kommer i min väg. Har tex fotat mitt nybakta bröd. Det kanske kommer på en blogg nära dig imorgon eller så. Nu: film och lördagsgodis! Hurra!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits