måndag natt?

12040-67

Det är måndag och mitt på dagen. Eller mitt på natten? Det har varit mörkt HELA dagen. Störtregnat. Jag har knappt varit ute sen i lördags och det känns som att mina muskler är på väg att förtvinas och som att svanskotan kommer tryckas upp i magen. Anledningen; jag sitter. Jag vaknar och sätter mig vid datorn, kollar alla de där sidorna som jag alltid kollar och går därefter till frukostbordet där jag sitter och läser tidningen. Sen går jag till datorn och sätter mig igen. Sitter sen tills det blir kväll då jag går och sätter mig i tv-soffan och kollar på film och myser. Går sedan och lägger mig. Japp. Ingen motion här inte.
Det bästa med måndagar är att man startar en ny vecka med schemalagda aktiviteter som gör att man faktiskt kommer ut och iväg och gör saker. Det sämsta med schemalagda aktiviteter är att veckan blir väldigt inrutad. Det bara rullar på och innan man vet ordet av det så har livet gått och tagit slut. Så känns det bara för att jag faktiskt har schemalagda aktiviteter - inte ens speciellt många! Och hade jag inte haft några alls hade jag mått dåligt över att aldrig ha någonting att göra. Aktivitet - ja tack.
Veckan (alla veckor) ser ut som följer (nu snackar vi alltså fritidsaktiviteter):

Måndag: Sjunga i den afrikanska kören med Bea och Elna.
Tisdag: aktivitet med Bea och Martina (oftast promenad, om vädret tillåter).
Onsdag: ledig kväll men på senare tid ofta onsdagsöl med de som vill, oftast Bea och Martina.
Torsdag: Boxning med Bea.
Fredag: Simning med Karin och Martina (ofta ensam).
Helgen: Valfri aktivitet men ofta någon form av alkoholintag med vänner.

Denna helgen har varit väldigt lång, den började i torsdags när Eriks bror och far kom och hälsade på. Bror Jon stannade till idag, Faren åkte igen efter middagen på torsdagen. På fredagen kom Eriks mor med hund och syster med barn och stannade en natt. Mycket barnpassning och trevligheter. På lördagens kväll var det tänkt att jag och Karin skulle till Kristin på fest men istället var vi hos Bea och gick tillsammans med henne och Daniel och Isa till Vinylen där vi såg Henning spela och sjunga så fint:

12040-65

Här träffade vi också Al som var där eftersom hans kompisar dj:ade. Al såg arg ut men var glad:

12040-64

Sen gick jag och Bea och Karin och Daniel och Isa till Pinebox på Tangopalatset där vi dansade och dansade till skön indiepop så mycket att vi bara hann dricka en öl på hela kvällen. Det bästa var när de spelade sista låten som var den där "Can´t liiiive if living is without youuu"! Som vi sjöng!

12040-63
Hej är detta kalle-dubbel eller är du bara glad att se mig?

12040-62
Oh yea. Shake it.

Och sen blev det söndag. Halva dagen gick åt till att spela fiol eftersom vi ska spela på lördag på Bromölla folkbibliotek. På kvällen skulle jag laga mat, men eftersom jag är världens sämsta riskokare blev det en konstig gröt som smakade som sten blandat med slem. Det var något av en besvikelse skulle man kunna säga. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med det där matlagandet. Ska jag öva mig och någon gång kanske bli bättre eller ska jag helt enkelt bara ge upp och låta Erik laga maten så länge som vi bor ihop och om vi mot förmodan skulle flytta isär hoppas på att näste man på tur är en lika god kock? Svårt val. Jag tror iallafall att det är dags för mig att trotsa det hemska vädret och gå ut och rasta mig. Annars kommer jag att bli krum.






Kommentarer:
Postat av: Anonym

det var så toppen i lördags att jag nu är helt uttråkad. för vardag och mörker blir så trist i jämförelse.
så nu sitter jag iställer här och är anal och säger att det inte alls var I can't liiiiive utan än mycket bättre låt, nämligen Total eclipse of the heart!!! Som jag förresten låg och sjöng högt i min säng i går morse.

2006-11-13 @ 17:35:43
Postat av: karin

varför försvinner mitt namn JÄMT när jag ska kommentera din blogg????

2006-11-13 @ 17:37:40
Postat av: Erika

Amenvafasen! Klart det var den! Fast nu kan jag inte komma på hur den går, får bara in can´t liiive i huvudet.. Aja skön mellanstadielåt som skön mellanstadielåt!

2006-11-13 @ 17:49:33
Postat av: Karin

OOOOOOOOOOOH! And I need you more tonight! And I need you more than ever! And if you want to hold me tight, we'll be holding on forever. We can only be making it right, cause we'll never be wrong together we'll be taking it to the end of the night love is like a shadow wwont you hold me tight. I really need you tonight. Forever's gonna start tonight. Forever's gonna start to...
Once upon a time I was falling in love, but now I'm just falling a part, there's nothing I can do, just total eclipse from the heart!

2006-11-13 @ 23:11:10
Postat av: Karin

fast byt ut några just till only och något do till say

2006-11-13 @ 23:12:24
Postat av: erika

oh my du är bra, mycket bra! och ja, det är en mycket bättre låt. Vi måste dit igen!!!

2006-11-13 @ 23:29:03
Postat av: AL

asså fan va fet jag ser ut, jävla dubbelhaka, haha! (dvs ta bort miiiiig!!!)

2006-11-14 @ 14:16:31
Postat av: Linnea.

tjenixen! vilken fin bild på henning, mycket finare än de jag tog med massvis av folk framför. om du har fler får du gärna maila dom! :)

Postat av: erika

al du är så vacker så. tycker faktiskt det är en rätt bra bild om jag får va ärlig!!

2006-11-14 @ 15:24:54
Postat av: AL

hehe tack! :)

2006-11-14 @ 20:26:57

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits