tråktvätt

Det är tvätt och städdag idag. Har precis stigit upp nu när klockan är tjugo över elva (!) och känner mest för att läsa tidningen och dricka te i några timmar. Antar att det är vad som kommer att hända fram till två när tvättiden börjar. Var med B, M och J på vinylen igår för att sörpla öl. Johan hade måttbeställt en skjorta och det var väldigt roligt för han hade nämligen beställt för långa axlar. Så långa att de på skjortföretaget tyckte han var onormal och frågade om det verkligen stämde. Och det sa han ju att det gjorde. Men det var inte sant, axlarna hängde ut på överarmarna. Och det var väldigt roligt. Sen kom jag hem till Erik och han var lite uttråkad så vi spelade spel (!!) utan att bråka (!!) och drack lite wiskey och lite te och så lyssnade vi på Dylan och sen var det inte så mycket mer. Idag vaknade jag och stoppade händerna under kudden där det var brännhett! Någon i detta huset har satt igång värmen på så vis att även om man skruvat ner alla elementen på noll är det ändå högsta värme på dem. Jag hatar sånt. Det är sådana saker som gör att vår elräkning är på tusen spänn och vi får leva på soppa kokad på spik resten av månaden. Idag tror jag att min kamera kommer, eller möjligtvis imorgon. Man kan spåra den på posten och just nu är den på den där terminalen på Dalaplan och ska färdas till gammelRimi där jag ska hämta den. Lycklig äro jag.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits