vykortsmakare, thats me!

En väldigt trivsam helg har spenderats i moder och faderland. I skolan är temat marknadsföring på bibliotek och vad passar då bättre än att vara objekt för ett biblioteks marknadsföring? Det var Bromölla bibliotek som fyllde 20 år och på programmet stod jag och mina vänner, dvs musikunderhållning. Vi var fikamusik, ganska skönt då vi i princip aldrig spelar annars och var ringrostiga.Men jag kan inte säga att vi var dåliga. Publikstödet har väl varit bättre, föräldrar och äldre stod för stödet, och några barn som lekte med ballonger. Ett barn gick förbi och höll för öronen. En trivsam dag på bibblan i det hela. Cykelturen hem var en extremt vacker upplevelse i novemberdiset på eftermiddagen.  Den var också väldigt frustrerande pga främst två orsaker, nä tre förresten.
1. Jag glömde ta med kameran när jag cyklade hemifrån och kunde inte fotografera det fina.
2. Cykeln har gått lite sönder och befinner sig konstant i växel 3, dvs den jobbiga, dvs det var TUNGT att cykla.
3. Jag hade piffat till mig med den ganska korta kjolen - som med jackans och cyklandets hjälp kasade upp (kasade ner, åkte upp? Åkte ner, kasade upp? Språkpolis någon?) Jag cyklade därför omkring långa stunder och flashade både det ena och det andra.
Idag promenerade jag och mamma en stund nere vid tomsan, stranden, och fotade lite. Känsla: harmoniii..


12040-72

12040-74

12040-73

Och så kom jag efter några om och men hem till Malmö där ett stort knippe poliser precis stolpade in på gården och fångade 20 stulna cyklar och en lastbil full med stöldgods. Spännande!! Jag var ganska rädd för att min cykel skulle slinka med men jag vaktade den noga (dvs hängde ut genom fönstret för att spana på allt spännande som hände) Tv var där, tidningen var där, hur många poliser som helst var där! Och familjen i fråga kommer tyvärr inte att komma hem igen då poliserna bytte lås på dörren och tog den ifrån dem..

Summa: Landet - harmoniii
                Staden - Tjuv och rackarspel

Kommentarer:
Postat av: Tobias

det här månne?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=590164&previousRenderType=6

2006-11-20 @ 08:47:11
Postat av: erika

just just, stämmer väl. Det fula är att polisen hävdar att ingen av grannarna har vågat anmäla dem innan. Stämmer EJ. Det är hur många som helst som har ringt polisen, bara det att de har skitit i ärendet. Polisgrisar! :)

2006-11-20 @ 14:14:11
Postat av: Tobias

Erik (min svåger) brukar skämta om att polisen snart kommer bli privatiserade och byta namn till "snutex". I Nacka kommun, nyliberalismens högborg, känns inte det så främmande.

På torsdag kommer jag vara en sån där chattande bibliotekarie för första gången. Lär inte va så mycket att göra har jag hört...

2006-11-20 @ 14:27:09
Postat av: erika

boy vad kul! på er blogg eller är det den för hela sverige? ska referensfråga om jag kommer ihåg!

2006-11-20 @ 16:20:57
Postat av: karin

wow, hos dig händer det grejor!!
är det den suspekta lägenheten som det typ låg tjyvgods i korridoren utanför? eller har ni fler skumma typer i huset?

2006-11-20 @ 17:35:08
Postat av: Tobias

det är för hela sverige... mellan 16 och 18 på torsdag.

2006-11-20 @ 17:49:39
Postat av: erika

Karin: Just den familjen ja. Alla tidningar skriver att det bara är 15:åringen men han är ju bara pappans springpojke. Synd om honom..

2006-11-20 @ 18:17:38
Postat av: Helena

Såg du förresten att vi omnämndes som "den medeltida sång-och spelgruppen Vift" i BLT i söndags(?)Eh?Vad fick de det från egentligen?

2006-11-22 @ 20:07:40
Postat av: Jonas Persson

Jag gillar din blog!

Postat av: Mariuslotta

Informative website! Thanks!

2008-09-02 @ 08:12:35
URL: http://mariuslotta.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits