Olof kommer ut som Scully

12040-33

Om nu inget oförutsett händer, vi vet alla att det både kan hända och har gjort så, är denna kamera i min hand om tre till fem dagar. !! Spontanshopper - thats me. Precis som med den förra, som jag beställde men aldrig fick ,och med alla mina andra prylar var det utseendet som lockade mest. Att den är svart och att den heter lumix tycker jag är otroligt läckert. Jag tror faktiskt att den är ganska bra också. Hoppas det iallafall. Inköpet betyder att jag äntligen ska utvecklas från textbloggare till bildbloggare! Funderar på att göra en Lotten och bildblogga om allt möjligt så som mamografi (även om jag hoppas att det dröjer länge innan jag ska på något sådant), brödbak, kalas osv. Eller varför inte bildblogga om hemska tillfällen som när jag i ren ilska sover i vardagsrummet istället för hos Erik. Oh, nu önskar jag att det fanns en ljudbloggfunktion så att jag kunde blogga om väckarklocksterrorn som inställer sig punktligt var morgon. Eller nej, det är nog roligare om man bildbloggar om roliga saker. Kanske kan bildblogga nån gång när jag bowlar, det tycker nog de flesta är kul. Mest för att jag slutar på 30 poäng och alla andra på 130 p. Jag kan faktiskt inte säga att det inte är kul. Men hur är det egentligen, får man fota var som helst? Är det tex ok att ta med kameran till boxningen och fota hur roliga jag och Bea ser ut när vi jabbar och knockar och använder mitsar (vilket jag länge trodde hette Bitsar btw..) ?

Kanske skulle man kunna bildblogga om hur Olof och Erik står i detta nu (fredagkväll kl 22.20) och SVETSAR i vår lägenhet. Vi snackar hemsk lukt, vi snackar så starkt ljus att tom jag får ont i ögonen som sitter i ett helt annat rum. De båda står och provsvetsar i aluminium UTAN skyddsglasögon. Det är inte roligt men kanske aningen intressant. Iallafall intressant att få veta vad vår hyresvärd hade sagt om saken..

Nästa fredag ska Erik på maskerad och vara utklädd till superhjälte. Det tycker jag är väldigt roligt. När Olof och Erik bodde i New York var de bjudna på maskerad och gick dit som Mulder och Scully i Arkiv X. Erik var Mulder och Olof var Scully och hade en kostymdress på sig. Tyvärr hittade han varesig klackaskor eller peruk så det var mest kostymdressen och läppstift som var outfitten. Som jag önskar att jag var med och hade min kamera med mig då!
Jag kom iallafall på den brilianta idéen om vilken superhjälte Erik ska vara denna gången för en stund sen... tamtadam.. Tintin såklart!! När jag har fått min kamera ska jag fota och visa vem det blev. Om det inte blir Tintin ska jag lobba hårt för Kalles Kaviar.


Kommentarer:
Postat av: Torsteinmarita

Very interesting & professional site.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits