kantarellingarna

Hährum.. vi gick vilse i Bokskogen. Pinigt. Men en ganska rolig erfarenhet. Jag har aldrig förr varit med om att man utgår från en punkt, går åt ett håll bara för att återkomma till exakt samma punkt man utgick ifrån! Det var en ganska konstig känsla. Hittade extremt lite svamp. Varför säger alla att detta är ett svampår? Det finns mindre svampar i år än någonsin, enligt mig! Svampamacka blev det iallafall. Har ingen aning om de var kantareller eller giftiga eftersom jag inte kan hitta min svampbok. Jag har iallafall inte spytt eller dött ännu, det tar jag som ett gott tecken.

12040-348
Bea käkar äpple och är Lost!
12040-349
Svallekvälle de lux!

Kommentarer:
Postat av: kari

skummaste minen på länge på bea.
Jag skulle nog kalla det att ni hittade några små kantarelli.

2007-08-22 @ 07:39:35
Postat av: Bea

Ja, en liten, liten svamphög blev det, men ack så god! Jag hittade även en saftig snigel i min påse när jag kom hem, den lämnades dock utanför stekpannan.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits