Om vuxenhet vs ungdomshet

Martina har suttit på jobbintervju och blivit grillad av fem pers i en och en halv timme! Jag skulle dött om jag var henne. Är det så när man har blivit klar med sin utbildning? Senast jag var på riktig jobbintervju satt jag och en man i ett litet rum och efter tio minuter hade jag charmat brallan av honom pga truckakort så jobbet var mitt utan några krusiduller alls. Så tycker jag att det borde vara. "Oboy, är du färdigutbildad bibliotekarie, jobbet är ditt!", liksom. Men om det är 100 sökande och åtta som kommer till intervju kan jag väl kanske förstå att det blir grillande värre än på Middle east (grillad kyckling-affär i Malmö).

Jag tänker inte grilla någonting idag. Vaknade halv ett, hej gymnasiet! Skulle luncha med Bea på Jerikos servering med gratis matbiljett (betalning för spelningen igår) men regnet för oss istället på utflykt till Bokskogen och förhoppningsvis en hel bunch of kantarellingar. Uppdatering senare om hur många vi hittade.

Kommentarer:
Postat av: Ola

Mitt tips: Noll stycken.

Postat av: erika

felfelfel!

2007-08-21 @ 23:59:13
URL: http://erikapik.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits