Efterlysning

Jag efterlyser härmed min egen kille Erik. Han försvann på en golden cykel klockan fem i sex ikväll, nu är klockan snart halv tre och han är fortfarande inte tillbaka. Eftersom vi bara har en endaste liten portnyckel måste jag sitta uppe och vänta på att kunna släppa in karlsloken. Tänk att en liten tunn metallbit kan hindra min älskade sömn så brutalt. Det är sjukt, men det är sant. Vid försvinnandet hade han med sig en påse med två öl, en cykel och en liten liten bilbanebil, röd till färgen. Ja, han är trettio år och cyklar iväg till sin lika gamla kompis för att leka med bilbana. För att citera mig själv: Det är sjukt, men det är sant.

Klockan är alldeles för mycket för att jag ska vara uppe. Speciellt när jag har gnaskat i mig båd pepparkaka och lussekatt. Speedad på sugar.

Det som är mest ovant i situationen är att det liksom brukar vara jag som kommer inramlandes vid tresnåret (när jag nån gång är ute och rumlar, sällan eller aldrig) inte Erik. Guud vad tråkigt jag har. Erik, kom hem nu!

image471
Han som är borta

Kommentarer:
Postat av: juha B.

MEHVAFAANJA E JU HEMMA NU....
JA MENar nu.
ä

2007-12-07 @ 03:18:39
Postat av: Bea

Ska ni inte bara se till att fixa en till nyckel nu då, efter vad är det, ett halvår?! Så att ni var och en kan få vara ute o leka i lugn o ro.

Postat av: Martina

Jag håller med Bea, vafan, ni är två vuxna människor, slå er fria for fucks sake!

2007-12-07 @ 11:54:33
Postat av: Helena

Så här jobbigt var det innan mobiltelefonins intåg eller? Sover du så hårt att du inte vaknar och kan gå ner miss i nassa om han skulle ringa?

2007-12-07 @ 16:20:53
Postat av: erika

joo jag hade mobil men det är ju så störigt att vakna mitt i natten. Sen kan man aldrig somna om. Dagens I-landsproblem jeajeajea.

2007-12-07 @ 17:24:14
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Ebba

det där med bilbanan tyckte jag (som allmän nörd..) var helt normalt. barnasinnet kvar, osv! :D

men det med nyckeln däremot... det tar ju bara nån timme att göra ny nyckel och kostar typ 60 kronor så jag förstår inte riktigt problemet :)

idag köpte vi ett sånt där traditionellt änglaspel på second hand, trodde vi, men det visade sig vara hästar istället för änglar och en clown överst! det var lite kul, okristligt och kul. julclown får det bli.

2007-12-08 @ 16:20:36
URL: http://toccata.livejournal.com
Postat av: Ebba

upptäckte nu att det sista stycket i min kommentar blev helt taget ur sitt sammanhang, det skulle ju komma efter det med bilbanan, och visa på att vi också är larviga, hehe.

2007-12-09 @ 10:53:59
URL: http://toccata.livejournal.com
Postat av: erika

jag har försökt kopiera nyckeln själv en gång i somras, men nyckelmannen sa att den var licensierad eftersom det är en portnyckel. Dvs, bara hyresvärden får kopiera den. Det verkar som att det finns fulställen dock, ska prova där :)

Ett såntdär med clown och hästar hade vi med! Jag har alltid tänkt att det är det riktiga, tycker fortfarande att det är finare än det med änglar!

2007-12-09 @ 17:11:22
URL: http://erikapik.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits