god jul

Efter att ha betalt alla räkningar denna månaden har jag nu 1000 kr kvar att leva på tills nästa utbetalning. Dessa pengar ska jag köpa mat och andra förnödenheter för. Eller nej just det: jag måste köpa ett busskort till Lund för 600 spänn först. De resterande 400 kr ska jag köpa mat och andra förnödenheter för.

(Jag skyller allt på Erik som vägrar betala halva tv-avgiften. Jag är just nu bitter. Jag såg tex själv hur han satt och tittade på hela Bridget Jones-filmen innan i kväll.)

Best of all: ...Oh happy oh joy, vilka fina julklappar ni kommer att få i år familjen! Varsit shake-tuggummi!

Kommentarer:
Postat av: kari

jag nöjer mig gärna med en hallmatta. De kostar 10 kr på ikea vill jag minnas.

2007-12-03 @ 08:15:01
Postat av: Martina

Fast Bridget gick på femman som finansieras av reklam, inte licenspengar. Men iofs man ska betala för tv-mottagaren så helt´fel hat du ju inte.

2007-12-03 @ 08:37:53
Postat av: Ebba

jag känner igen mig totalt. har inte haft någon inkomst sedan slutet av september och min sambo erik har fått betala det mesta. av det han fått betala är det nog Radiotjänst-räkningen han irriterat sig mest över, hehe. det stämmer ju att Bridget gick på femman, och SVT försöker hela tiden peka på att det är just SVT:s "fria" television vi betalar för, men egentligen är det ju vad jag förstått innehavandet av en TV-mottagare som martina skrev... oavsett så tycker jag det är ok att betala, men det tycker nog inte han ;)

mina julkort för 1 kr styck kommer bli finare än julklapparna i år, så känns det ;)

Postat av: erika

Jo men precis och det är väl det som är så snöpligt. Vi kollar alltså i princip ALDRIG på svt, eller på tv överhuvudtaget. MEN vi använder tv:n till att kolla på annat. Och då måste man betala enligt radiotjänst. Och sen är jag en sån som vill ha kvar "den fria televisionen" eftersom de faktiskt gör en hel del kvalitetstv. Jag önskar att licensen kostade kanske tio kr i månaden för studenter dock! :)

2007-12-03 @ 11:30:57
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Bea

Shake är ändå ok, jenka hade varit värre..

2007-12-03 @ 22:39:52
URL: http://beaware.blogg.se
Postat av: erika

haha alldeles rätt svar!

2007-12-03 @ 22:55:38
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Sanderalba

Hi, how did you have the time to update you web site if you are so busy as your picture in your home page ? Good luck for your interesting links pages.

2009-06-23 @ 13:14:34
URL: http://sanderalba.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits