lite godare jul än igår

Ska inte vara så pengadeppig längre. Jag haar ju faktiskt sparat pengar som jag kan ta av (även om det är tradigt att ta av sina tex respengar för att köpa mat) och då fåår man ju inte klaga. Just det. Nä, till annat mycket roligare! Igår vaknade jag och Erik halv två på morgonen (eller ja, eftermiddagen då, även om det var så mörkt att det hade kunnat vara natt) och tänkte att näe, ska det vara så här grått och trist och tradigt på första advent till och med?! Icke!

Så vi byltade på oss och körde moped till Svågertorp, eller rättare sagt till Bauhaus, denna gigant av affärsgiganter! Där har de allt. Vi köpte juleljusstjärna och juleljusljussinga. Sen åkte vi hem och kände oss mycket juliga. Jag köpte (örk, har aldrig gjort det innan vill jag bara poängtera!) pepparkaksdeg som jag aldrig orkade baka pepparkakor av, men känslan folk, känslan!

Nu är det en ny dag och jag känner en liten liten förkylning i min kropp. Jag, som inte varit sjuk på hela året (vad jag kan minnas), ska det komma nu? Blä. Måste skriva skolarbete tills imorgon, detta blir en lååång natt.

Bilder:
image464
Juleljusslingan har vi hängt i alla blommorna i vardagsrummet. Tänk julgran.

image465
Erik har laddat hem ett nytt spel. Jag sliter mitt hår, måste ju skriva skolarbete! Jag sliter mitt hår, älskar ju Mahjong! Olika banor och allt!

image466
Juleljusstjärnan. Obs: den är alltså INTE svart, ve och fasa! Den är fint mossgrön och lyser vackert!

image467
...det här ska Håkan få faaan för...



Kommentarer:
Postat av: Martina

Hahaha!! Rolig kommentar vid pepparkaksdegen. Jag har f.ö också inhandlat en att äta på.

2007-12-04 @ 10:51:12

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits