Boken et Al

Jag hoppas alla förstår hur rolig rubriken är. Åtminstonne alla som skriver uppsatser och dylikt. Aja. Jag har precis läst ut Tusen små bitar av James Frey, som jag inhandlade på bokmässan i höstas. Känner mig lite post-bok som man lätt gör när man läst ut en tegelsten. Jag gillade den mycket men kan inte riktigt förstå hur det kunde bli såna rabalder då det kom ut att den inte var 100% sann. Det känns rätt skönt att läsa böcker ett tag efter hypen har varit, hade rabalderna pågått just nu vet jag inte, jag kanske också hade blivit förbannad. Nu känns det bara som att det är en roman bland många andra. Dessutom var den väl på snäppet för "Oh happy oh joy" för att kunna vara helt helt sann. Spelar roll, det knockade rätt hårt ändå. Många obehagliga beskrivningar av det ena och det andra. Helt klart läsvärd! Nu måste jag nog läsa en lite mer upplyftande bok dock, annars kommer jag bli deprimerad.. Såhär ser den iallafall ut:

12040-119

Obs! Dagens uppdrag, jag vill ha lästips!
Ett tips var blir bra, eller för all del många tips var!

Och så ville Al se hur han såg ut på nyår, varsågod: (Obs: Märk väl den uppenbara produktplaceringen i högra hörnet. Plus den konstiga stämningen när en tjej helt plötsligt blir genomskinlig..)

12040-121
12040-120

Kommentarer:
Postat av: ma

Tack för i lördags!
Nå inget boktips just idag men ett tips på fina foton....sök på ashes and snow på google...underbara bilder för en som är intresserad av sånt...tycker ijallefall jag!

2007-01-09 @ 07:25:08
Postat av: torbjörn

har du läst Please Kill Me, 400 sidor om punkens historia? den håller jag på med nu, skitrolig.

2007-01-09 @ 09:59:47
Postat av: erika

icke har jag läst den, känner mig dock smått mätt på punken. Kanske kan göra ett försök. Är den på engelska?

2007-01-09 @ 13:33:13
Postat av: Bea

Ah, drycken i mitt hjärta!
Mitt tips är "Upptäckten av himlen" - Harry Mulisch. Vet att jag har pratat om den innan, en tjockbok på säkert 800 sidor, men på inget vis tung eller svårläst.

Postat av: torbjörn

nope, på svenska. allt från velvet till nirvana och man kan blädderläsa den hipp som happ om man vill.

2007-01-09 @ 15:26:49
Postat av: maggan

gillar du att läsa om nedknarkade människor och skräck? i så fall rekommenderar jag bret easton ellis "lunar park" även om jag var rädd när jag läste den.

(hej förresten! vilka fina foton du tar! artikeln står mig upp i halsen. klart slut.)

2007-01-09 @ 16:56:51
URL: http://fusillimaggie.blogspot.com
Postat av: erika

Maggan: Hej och tack! Alltid kul att få beröm hehe. B.E.E. är ju alltid en mästare på äckelheter, har dock inte läst den du tipsade om. Ska göras.

Tiger: Äger du den så jag kan få låna när du är klar?

Bea: Har du den hemma eller är det en bibblabok?

2007-01-09 @ 17:30:04
Postat av: Bea

Bibbla såklart! Bibbla är bäst, vet du väl! Kan dock kolla om jag har ngt annat kul du kan låna här hemma och isf tar jag med ikväll.

2007-01-09 @ 18:53:35
URL: http://www.beaware.blogg.se
Postat av: torbjörn

jag är kapitalist och äger mina egna böcker.

2007-01-09 @ 19:26:41
Postat av: Bea

Men Torbjörn, du minns vad som hände sist du lånade ut en bok till syster E va?

2007-01-09 @ 20:35:41
URL: http://www.beaware.blogg.se
Postat av: Torbjörn

justja...erika är avstängd från allt lånande på mitt bibliotek tills hon betalar påminnelseavgifterna.

2007-01-09 @ 21:03:27
Postat av: AL

haha tack pik!

fan jag är både fet å snygg samtidigt!!! :D

2007-01-09 @ 23:45:45
Postat av: erika

Haha torbjörn! Vilken tur att jag inte har lämnat tillbaka de tre skivorna jag fick låna för nåt år sedan ännu! hoho

2007-01-10 @ 00:46:20

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits