Det där med magnet

Vädret är värre än värst, dvs smått regn överallt. Grått och jävligt. Olof är här för att plugga med Erik inför tentan imorgon, jag vaknar som vanligt vid halv ett trots att jag egentligen vill upp vid tio och när jag äntligen kommer ut från sovrummet har de redan hunnit bestämma sig för att strunta i pluggandet eftersom de ändå inte tror att de kommer att klara tentan. Vad gör man då när det bara är inneväder? Jo, Olof fyller 30 på lördag och ska få sin present av Erik idag bestämmer de. Vad önskar han sig? En magnet.

En Magnet??

Varför? Frågar jag försynt. För att man kan leka med den, vad menar du? Säger de. Men, ni ska alltså ut i oväder och vind, köra moped genom hela staden för att komma till affären som säljer magneter - och köpa EN magnet? Varför?? Frågar jag försynt. Vadå, vadå genom hela stan, vi är ju snart hemma igen och kan leka! Vad menar du? Säger de.

Och då undrar jag. Är det jag som inte längre har barnasinnet kvar, eller är det Olof och Erik som innerst inne inte alls är 30 utan 7 år? Kan någon förklara för mig varför magneter är så roliga att man vill bege sig ut i det värsta regnet någonsin för att få tag på en? Och det mest centrala: Vad leker man med en magnet?

12040-126

Kommentarer:
Postat av: Ola

Män (eller pojkar är väl ett bättre uttryck) blir bara i undantagsfall mer än 7 år mentalt. Trodde du visste det. Underbar text, för övrigt.

Postat av: Linnea.

shit. regnet is hell.
dom kan bli blodgivare på köpet, då får man en magnet, det fick jag!

men, det måste ju vara någon slags särskild magnet?

2007-01-16 @ 14:24:48
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: erika

tydligen är det en extrastark magnet med varningstext på. Typ att man inte ska sätta den på sin dator.. Det gör det hela mycket mycket mer spännande I guess :)

2007-01-16 @ 14:33:36
Postat av: Helena

ja vem minns inte pojkarnas lek på lektionerna med magneterna som gick att sätta på kroppen och de satt fast! Typ genom läppen eller som örhänge...Mycket roligt tydligen! Försöker komma på när det var egentligen. Minst gymnasiet alltså, kanske tom högskolan...Omrörarmagneter är ju också rätt roliga iofs...

2007-01-16 @ 16:13:09
Postat av: Karin

Äh, vad fan är det här? Vad kommer härnäst? Killar ser inte när det är dammigt, tjejer bara pratar hela tiden.
Erika, du är fan en av de mer lekfulla jag känner. Dock kan man ju fråga sig hur rolig en magnet är egentligen. Men, men, du har väl dokumenterat magnetlekar tidigare och vet vad du har att vänta.

2007-01-17 @ 10:50:23
URL: http://karinkavalkad.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits