Det där med möbler

Jag och möbler alltså. Vår lägenhet består av ungefär 50% skräp, 40% arvegods, 8% upphittat och 2% nyköpt. En sen kväll innan jag och Erik hade flyttat ihop knackade han på och berättade att han hade hittat en överraskning till mig. Jag som levt i tre år på en 90 cm planksäng, ofta beskriven som "att ligga på ett bord med en duk", blev mäkta glad över en prima 120 cm mjuksäng upphittad vid återvinningstationen utanför ICA. Där stod tillochmed två stycken så jag fick den ena, vi bar den hem genom Malmös gator i snöväder om jag inte minns fel, och den andra bar vi hem till Erik. Här står de nu båda. Sammanlagt har vi fyra stora resårbottnar (heter de väl?) som tar plats. Vi använder en att sova i, en som gästsäng, en som "lägga-kläder-på-när-man-inte-orkar-vika-dem-på-kvällen"-säng och den sista står och skäms i verkstaden. Min stora klädbyrå inhandlades på sopstationen. Vardagsrumssoffan har funnits med i bilden sedan Erik föddes 1977.
Och så läser jag en massa bloggar om folk som tar en tur till Ikea efter jobbet lite käckt och handlar nya hyllor, ny soffa, nytt alltihopa och tänker att tjena! Vi kommer inte ens iväg till Ikea för att handla något så fjuttigt som en brödkavel! Why? Vi har inte råd. Hur flaen har alla råd med att köpa soffor? Jag vill också ha en ny soffa! (Även om jag innerst inne vet att jag inte skulle stå ut mer än en dag i en lägenhet med nytt och nytt och nytt. Det är jag och skräpet helt enkelt..)
Så vad hittades idag om inte en prima liten kommod! Jag hittade den när jag skulle slänga en soppåse, nere i soprummet stod den och var ledsen. Lite skräpig med hår och bitar av godispapper i lådorna, men det fick gå an. Den luktade precis som det gör i alla tjejers sminkbyrår plus att en låda innehöll några små rosa pärlor. Tyder på att den inte tillhört värsta slusken som kanske hade porr i lådorna eller kletade snorkråkor på undersidan eller så.. Nedan följer ett bildspel.
Vad blir...
12040-116
Plus...
12040-117
Inte mindre än..
12040-118
Harmoniii! (Obs, lillbordet med cd-skivor ska bort. Skivorna ska hamna inne i lådorna)

Kommentarer:
Postat av: Martina

Micket tjusigt!

2007-01-08 @ 10:34:31
Postat av: Karin

Den var din hörru!
Förresten, ta en sväng runt IKEA, det är väl ingenting man strävar efter. Titta i glossiga inredningsmagasin, där är alltid allting loppisfynd eller köpt på en tur i himalaya. Möbler ska ha historia. Du är trendig (även om jag nog tycker tanken att sova i sopsäng är lite skabbig)

2007-01-08 @ 11:27:46
Postat av: Maria

Vilken fin byrå! Jag är mycket avis på alla som har soprum där det går att hitta fina saker. Då jag bodde på Smålands nation var det en riktig guldålder, en titt utanför dörren och man kunde göra de mest fantastiska fynd vid återvinningen. Det var som att ha Myrorna fast gratis på sin egen gård.

Postat av: Ola

Nej, Erika! Skivor ska inte ligga i lådor. Det är en synd! De skall synas!

BTW, Tack för fin sång i lördags! Och för trevligt inlägg i min blogg!

2007-01-08 @ 17:00:53
URL: http://olainspace.blogspot.com
Postat av: erika

men jag har ju mina egna skivor synliga, de som ska ner i lådan är eriks ospelbara bränneskivor som bara ligger och tar plats. Kanske man skulle slänga dem..?

2007-01-08 @ 18:13:31
Postat av: AL

Ja mycket stilig liten möbel. är den i teak? jag vill ha mera 50tals möbler också!!

+ att jag vill se bilderna på mig ifrån nyår!

2007-01-08 @ 23:05:05

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits