Fåret

12040-127

Det är någonting med min kamera som gör alla bilder väldigt blåa. Sitter mest och lyssnar på Isolation Years och väntar på det fina vädret. S/Y Glädjen var en av de bästa böckerna på väldigt länge, läs den! Tyvär är inte boken jag läser för tillfället det. "Kalla det vad fan du vill" heter den och har inte alls samma språk som jag fastnade för i S/Y Glädjen. Rent ut sagt är den ganska tråkig, jag längtar efter att ha läst ut den.
På söndag ska jag jobba min första dag på Stadsbiblioteket i Lund. Jag är redan väldigt nervös och känner på mig att jag kommer att försova mig trots att jag börjar klockan elva.  Det känns dock kul att mitt första pass är på barn & unga. Där är det alltid så mycket halabalo så det kvittar lite hur duktig man är, man får liksom bara försöka hänga med. Kul är att vi ska skicka in bilder på oss själva som ska finnas på den interna hemsidan. Hur ska man kunna veta vad de är ute efter? Ska bilden vara seriös som på skolfotot eller vill de ha en personlig bild som säger någonting om en? Det kan ju bli pinsamt hur man än gör. Låt säga att jag tar den bilden jag har som presentationsbild här bredvid på bloggen, så har alla lustiga suddiga-kassa bilder på sig själva. Tex:

12040-130
Eller:
12040-128

Då kommer ju alla tro att jag leker vuxen på bibliotek, ungefär som man lekte affär när man var liten. Eller om jag tar en bild där jag ser ful ut med mopedhjälm på huvudet och så har alla andra en superseriös vuxenbild och tänker att tjena vilken oseriös tönt. Tex:

12040-131
Eller:
12040-129

Jag i Jons glasögon. Haha. Nä, jag ska INTE ta denna bilden. Någon som förstår mitt dilemma dock?

Ikväll: Spacelab på Vinylbaren.




Kommentarer:
Postat av: torbjörn

vitbalansen inställd på tungstenljus kanske?

2007-01-17 @ 19:46:21
Postat av: erika

tungsten vaddå och hur mycket? Är det ungefär som tandsten?

2007-01-17 @ 19:59:28
Postat av: Tobias

Du ser mest ut som en bibliotekarie på den sista bilden. Det är viktigt att passa in!

2007-01-17 @ 20:39:21
Postat av: Karin

Ah, jag förstår dilemmat, men ta en neutral bild, så kankse du kan byta sen annars.
Nån där du varken är för snygg eller för ful. Typ, hej, här står jag mot en vit vägg och bara tog ett kort direkt för jag har inte tusen kort på mig själv att välja mellan!

2007-01-17 @ 21:27:16
Postat av: Karin S N

Skitkul att du är bivilvärd och B& U är bästa stället. Sötaste frågan jag fått är den att en liten kille ville ha den bästa boken om riddare, den bästa boken liksom- hur vet man vilken som är det?

Haha, bilderna på interna sidan är trååååkiga (väldigt neeej inte en kamera oj jamen okej då), kul att sitta och titta på dock när inget händer på bibblan. Jag kanske ska komma och störa mig på söndag då ;-)

Postat av: erika

Tobias: Jag räcker ut tungan åt dig nu. :)

Alla: Fint å ha hela forna crewet samlat på en gång!

2007-01-18 @ 01:21:30
Postat av: Karin

Erikas blogg - mötesplatsen!

2007-01-18 @ 12:20:52
URL: http://karinkavalkad.blogspot.com
Postat av: Tobias

Ja, internet är underbart...

bibliotek också.

2007-01-18 @ 13:38:11
Postat av: Kaja

Givetvis ska du ta den bilden med Jon:s glasögon. Så kommer folk att grubbla sig gråa över ifall du har humor eller är helt jävla galen. Och inte våga fråga dig. Kommer att ge upphov till många konstigheter, vilket ju alltid är bra!

Hur som helst måste du sno bilden som snabbköpskassörskan i kvarteret där jag bodde lägger in på sig och skicka till mig!

Har du förresten provat att joxa med "Variationer" eller "Selektiv färgändring" i photoshop? Annars: GÖR'T!

2007-01-18 @ 20:51:21
Postat av: Kaja

Förresten, Torbjörn. Känner du någon som heter Bengt Anderberg?

2007-01-18 @ 20:52:28
Postat av: Karin Sn

Jej! jag dansar någon märklig rituell dans hemma i arbetsrummet :-)

2007-01-18 @ 21:30:04

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits