Julegrisen

Min blogg är för tillfället helt galet påhoppad av spam. Be aware. När vi var hemma i julas och kollade på det bästa tv-programmet på tv "Animal cops", såg vi en episod där en stackars hund hade så mycket löss att hans blod hade tagit slut och han höll på att dö. Det var hemskt att se, kvinnan som ägde hunden hade inte gått hemifrån på 20 år eftersom hon inte gillade människor. Hunden överlevde. Ungefär så mycket spam har jag på bloggen som hunden hade löss.

Idag var första träningsdagen sedan innan jul. Så underbart härligt. Jag och Karin var och simmade i arla morgonstund, dvs vid halv elva, och började passet med den obligatoriska vägningen. Jag vill nästan inte berätta det, men vi vägde lika mycket. Japp. Jag har förvandlats till en julegris.  Alltså, Karin är 20 cm längre än mig. Förstår ni vad det innebär?! Miss Beach 2007 startar här och nu! No more mr chips. Och det höll jag hela vägen ut ur omklädningsrummet och in i matsalen tills jag köpte och klämde i mig TVÅ kokta med bröd. Men gott var det. Eftersom jag knappt ätit frulle innan vi simmade ansåg jag att det var fullt tillåtet också. Och så cyklade jag hem för att få avnjuta en kopp svart som natten och hett som synden men då hade Olof tagit det sista som bjudekaffe.. Jag sitter nu med den värsta skallebanken på år och dag.

Alltså, det där om organisationsteori. Hur kul är det EGENTLIGEN? Vem och varför vill skriva tjocka böcker om detta sömnpiller till ämne? Det intresserar mig ungefär lika mycket som "Ekonomi" eller "Affärsvärlden" eller "Kemi". Huu. Den som vill skriva två sidor för en femma om hur valet av biblioteksorganisation påverkas av IT-utvecklingen kan höra av sig här i kommentarerna.

Ska nu visa hur det ser ut när jag pluggar:
12040-111
Lite skräpigt men väldigt bekvämt.
Såhär ser det ut i köket där Erik och Olof pluggar:
12040-113
Och såhär såg det ut när jag satte WR i Bubble Up: (Det vanliga poängantalet man kommer upp i är som bäst 720 ungefär!)
12040-112
Hurra för mig som är så bra på att spela meningslösa spel på datorn!

Kommentarer:
Postat av: karin

haha, vad är det för spel? den där play for real knappen påminner mig om mitt gamla kära boss media!
du kan ju inte jämföra dig med mig. jag har alltid varit ett benrangel, dessutom är jag nu ett benrangel med kärleksbekymmer vilket fått mig att förlora massa vikt under julhelgen.
men mer träning ska det bli. jag känner mig så frisk och duktig nu att det står härliga till!!

2007-01-05 @ 15:36:50
Postat av: erika

nä ok, men det lät så kul bara, tjugo cm längre o samma hydda! Spelet är det man fastnar i lättast av alla spel, finns på spela.se, try it out!

2007-01-05 @ 15:49:03
Postat av: Martina

Nästa gång följer jag med och då kommer du känna dig smal igen! Animal Cops rules! Jag bölar nonstop på det programmet.

2007-01-05 @ 16:03:29
Postat av: Bea

Hahaha, men ärligt; det var ju lätt årets överdrift! Julegris! Du? I think not!
Usch, den där hunden alltså. Den var det synd om. Helt blek o svag o ledsen. Men bea ware är iaf spamfri än så länge..

Postat av: Helena

http://martina.blogg.se
Still going strong! Så det så!

2007-01-07 @ 14:12:59
Postat av: Martina

Inte nu längre muhahahaha!

2007-01-07 @ 14:39:33
Postat av: Helena

Buuuähää!!!
Kan du väl börja om på nytt då :)

2007-01-08 @ 13:16:47
Postat av: Hilome

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!

2008-01-17 @ 18:44:47
URL: http://hilome.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits