This one has grown old.. and bitter..

Erik har varit sjuk de senaste dagarna och nu börjar jag känna mig hängig. Eller, hängig och hängig. Mest är jag på ett irriterat humör och har så varit hela dagen. Jag lite hatar allt och alla. Speciellt alla på tv. Hatandet kan förresten nog ha ett nära samband med tv-tittandet om jag tänker efter, jag tittar på tv otroligt sällan, kanske en gång i månaden, och faktiskt är det mest vid dessa tillfällen som hatet bubblar upp. Kan inte hjälpa det. Alla är så dumma och korkade och störiga och grrr. Hatandet skulle också kunna ha att göra med att jag betalar ensam den väldigt dyra tv-licensen trots att jag/vi kollar på tv kanske en gång i månaden.. Eller har hatet att göra med att jag inte borde kolla på tv alls just nu utan skriva min tenta, tiden går tiden går.
Jag längtar efter snö. Förra vintern "lånade" jag och Bea en pulka som låg bortglömd på en gräsmatta och åkte pulka i kullarna vilket var rätt sköj, har fortfarande bilder därifrån som jag inte framkallat ännu. Detta året är det bara grönt och varmt. Fast jag var på ett äventyr i stormen i förrgår iallafall, cyklade ner till Bo01 så länge det gick att cykla innan det blåste för hård motvind, kollade in vågorna och fick dem på mig, kollade in havet och kände mig en stund som Bamses farmor, ni vet, och rullade sen nästan hela vägen hem i medvinden som var. Tyvärr kan jag inte visa bilder därifrån eftersom min kamera gick sönder på nyårsafton. När vi kom hem upptäckte jag att skärmen bara blev randig när man satte igång den. Vet inte alls vad som har hänt. Men det är som jag alltid har sagt. Jag och teknik går ta mig bövelen inte ihop. För några jular sen fick jag en bärbar cd-spelare av föräldrarna. Den gick sönder redan innan jag provat den. Jag fick en ny som inte heller varade längre än någon vecka. När jag sen fyllde år fick jag istället en mp3-spelare, vilken varade i ungefär två månader innan den dog. Nu har alltså kameran gått sönder, och inte nog med det - min mobil gick ju sönder lite innan jul. Hur kul är det på en skala? Jag bara väntar på att datorn också ska braka ihop och då ska jag återgå till skrivmaskin och burktelefon. Vill ni mig något så kom hit.
Förresten, min dvd-spelare som jag fick i (vad var det, 20 års present? nää, 22 års present?) födelsedagspresent. Nä men då gick väl den sönder i november.

Neeej då. Jag är inte bitter.

Kommentarer:
Postat av: Martina

Jag tror det var 21-års present. News: Jag har blivit faster, una baby boy. F.Ö har jag just ätit drömtårta till frukost, jag skyller på mens och galet sockersug.

2007-01-04 @ 10:43:21
Postat av: Karin

Haha, jag är bittrare än någonsin i mitt liv och gillar när andra är det också.
Det är konstigt att teknik och jag går så bra ihop. Mina mobiler varar tex i evigheter trots att jag tappar dem lite här och där.
Grattis Martina!

2007-01-04 @ 11:07:00
Postat av: Maria

Hallå kursare! Kul att hitta fler och fler bivilare i bloggvärlden. Lycka till med samlingstentan :) Trevlig blogg du har förresten.
Maria

Postat av: kari

oh ja, jag vet. Där hon står. Oh hav, var snäll mot dem.

2007-01-06 @ 20:38:13

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits