I mellanmjölkens land [Uppdat]

12040-325

Detta skulle kunna vara ett inlägg som handlar om att jag vill visa hur mycket mjölkprodukter jag drar i mig på kort tid. Men eftersom jag tycker det är aningen perverst att dricka mjölk när man är vuxen och eftersom jag aldrig skulle få för mig att dricka mellanmjölk är det inte så. Det kommer nog inte som en nyhet för någon att jag är en ganska lat person. Jag kan till exempel inte minnas när jag betalde en räkning i tid senast. Kommer liksom på två dagar försent att det var dags igen. Lite som att man glömmer bort när man ska ha mens nästa gång och är lika förvånad varje gång den kommer. Det senare har förbättrats avsevärt sedan jag började med ppiller dock, kanske jag skulle kunna börja äta räkningspiller också. Typ små papperslappar.
Bilden ovan har också med min lathet att göra. Det är nämligen dagens skörd av utrensningen ur kylskåpet. Vi snackar en månad, jag tror den värsta hade utgångsdatum i början av juni nångång. Fjärde kanske. Av någon anledning kan jag öppna kylskåpet, se allt det äckliga, stänga igen och glömma. HUUR länge som helst!! Det värsta är nog dock att jag gör samma sak innan de har gått ut. Glömmer att de finns. De stackars mellanmjölkarna, Helena vill ha mjölk i kaffet när hon är här en gång i veckan. Det blir en liten schlöörk ur varje paket och sen står den där och ruttnar. Onda onda mig som slösar med naturens resurser.
Nu har jag kommit på värsta bästa dock som jag kört med hela veckan. Inspirerad av Ida har jag helt slutat med mjölkprodukter och äter till frukost gröt bestående av fiberrikade havregryn (0,5 dl), lite pumpafrön, lite solrosfrön, lite linfrön, lite russin och lite kanel. Och det blir så GOTT! Vatten på, in i micron, två min, pling o klar! Prova själv!

Så synd bara att jag har en megastor munblåsa inne på kinden i munnen. Gör så jävla ont att jag knappt kan äta och nästan inte prata och nu har den gjort att jag fått ont i örat och käken också. Jävulskap.

[Uppdat.] Vad jag ville ha sagt med min smarriga gröt var att såna frön liksom aldrig tar slut. Och de blir i princip aldrig för gamla. Så nu behöver jag aldrig oroa mig för att inte ha mat hemma, inte heller för att jag måste kolla i kylskåpet och slänga saker hela tiden. Dessutom är det billigt. Har klarat mig på mindre än tusen spänn i en hel månad. Nice. God natt.

Kommentarer:
Postat av: Karin SN

urk. Men jag känner igen beteendet allt för väl *skämslite* Hm, på jobbet hade jag iaf sådan där rälig långtidsmjölk, eller högpastoriserad heter det väl, till kaffet. Då blev det inte så illa. Men den blev lika äcklig den när den väl blev gammal...
Grötreceptet låter mums. Frysta blåbär innan den åker i micron är också gott. mums mums.

Postat av: Kristin

Nästa gång du har MAT hemma som börjar bli för gammal, ring mig genast! Jag har dessutom ett mjölkmonster här hemma som slukar mjölk fortare än en gris blinkar så om den är för gammal så är han ändå så snabb så den nästan hinner bli ny igen.

2007-07-20 @ 14:53:33
URL: http://volpina.blogg.se
Postat av: Karin

kag vill ju också ta mig en slurk mjölk när jag kommer förbi, men den är alltid gammal och luktar suspekt. varför inte skicka mjölken med helena? jordens resurser blir nyttjade och du får vänskapspluspoäng!

2007-07-20 @ 17:45:13
Postat av: erika

jo det är ju en ganska bra idé. Men tanke på att det oftast är hon själv som köper den..

2007-07-20 @ 18:11:02
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: MA

ang munblåsan.....
du vet mitt standardknep...det börjar på M och lutar på ja-just det...OLKOSAN!
pus pus

2007-07-21 @ 09:29:28
Postat av: Fredrik Vanek

Med din känsla för hygien kan du säkert få frön och liknande torrfoder att bli dåligt, känner jag på mig. Typ mjölbaggar och mal.
Men tänk inte på det, haha. Ha det bra.

2007-07-21 @ 15:00:54
URL: http://www.myspace.com/metavanek

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits