Tottes fest

Jag och Erik var bjudna på Tottes 30:årsfest som skulle hållas på Stenshuvud, Österlen. Eftersom jag hade varit på bio på fredagen kom jag till Simrishamn mitt på dagen någon gång igår. Vi tog det lugnt, till och med somnade rakt upp och ner på gräset vid dörren (pga kaffebrist) innan vi började göra oss iordning för festen. Olof hade lovat oss gemensam taxi till festen och allt var frid och fröjd. Katten spann och Otto lekte med sin pipande morot och hoppade på alla fyra. Men så en timme innan vi skulle dit ringde Olof och sa att de fixat skjuts med någon och att bilen var full så att vi kunde tyvärr inte följa med. Fixa taxi - typ. Taxi dit kostar 500 spänn, och är inget som jag har lust att hosta upp direkt. Det fick bli cykel. Festen började sju och ungefär vid niosnåret kom vi äntligen fram. 2,5 mil. Klibbiga som satan eftersom luften var väldigt varm och väldigt fuktig, men vid ganska gott mod. Eriks cykel var extremt trög så han var vid lite sämre mod än mig men när han såg en hel gummibåt fylld med öl och is på gräsmattan pustade han ut och ryckte upp sig. Det blev en bra fest (fast bäst var nog det timmeslånga samtalet med Kaj mitt i natten där ämnen som "vad hette GW:s minigris egentligen, och bet han verkligen Måns?" avhandlades).

Vi kom hem vid halv sex igen, dock med taxi. Hunden hade rymt och kommit tillbaka, åkrarna var sådär som när det är rocknroll i brösten och blues i låren, solen var på väg upp och allt var en smula förtjusande. Nu har jag visat lägenheten och sitter mest och håller tummarna.

12040-320
Vi putsar fjädrarna innan festen
12040-319
Åker i gryningen
12040-321
Erik efter en lång natt, på väg hem till det lilla hemmet där han hör hemma.

Kommentarer:
Postat av: Sigurdvera

Hi, cool site. What CMS is it?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits