Linslus

Hrmpf säger jag bara. Fick en tid för linsundersökning tre kvart efter att jag kom in och bad om en, snabbt och lätt, och tog en runda på span efter solglasögon medan jag väntade. Surrealistiskt bara det, det är tio (ohoj!) år sen jag hade solglasögon sist, trots att jag passar så ypperligt bra (sant!) i dem. Eftersom det finns ungefär femtioelvatusen olika sorter att välja på köpte jag såklart inga och känner jag mig själv rätt kommer jag inte att kunna välja på hela sommaren, vilket kommer att leda till att jag ser ut som Knövel (se gårdagens kommentarer, eller läs Hohaj) fast med rynkad näsa. Trots att det var solglasögonen som var den stora anledningen till att skaffa dem från början.

Anyway.

Så jag gick dit och satte mig och testade synen och testade de gamla glasögonen och testade nya linser (som HAN satte i, klart man sitter och blinkar då!) och så efter en halvtimme sa han att det var klart och att de ringer när linserna kommit. Va?? Menmenmen, sa jag, min syrra (har typ najlonstrumpor) fick ju med sig linser igår när hon var här och provade! Och så kollade han lite i datorn och tyckte det var konstigt och att jag ändå var tvungen att vänta en vecka på mina.

..Ska det va så ska det väl va?!

Sitter annars och lyssnar för fullt på filmmusik, som är nästa skivklubbstema. Kom gärna med förslag, både på filmer och låtar.

Kommentarer:
Postat av: Bea

Vavava?? Det var då konstigt! Gick vi månne till olika ställen? Och usch så hemskt att en främling satte i!! Jag hade en snäll o pedagogisk tjej som lät mig pilla o trixa själv (hon måste ha skrattat inombords när jag
med stor försiktighet närmade mig ögat med linsklätt finger o ändå lyckades vika den o allt vad jag gjorde.. Var dock betydligt duktigare idag!). Kan vi inte gå ut på en gemensam solglasögonsexkursion en dag eller annan?

Postat av: erika

ja tack. så svårt att välja!

2007-06-20 @ 19:09:59
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Kristin

Amelie från Montmartre är min favvofilmmusik!

2007-06-20 @ 19:58:28
URL: http://volpina.blogg.se
Postat av: Tobias

Du får trovärdighetsproblem om du är bibliotekarie utan glasögon.

2007-06-20 @ 22:05:13
Postat av: Martina

Åhhh jag vill också ha linser!!!!! Buhuuuu

2007-06-21 @ 07:47:18
Postat av: Linnea.

eller så går man dit, betalar för sin undersökning och sina provlinser (vilka man får byta och testa andra hur många ggr man vill om man inte är nöjd) och när man sen är nöjd, lurar man dom (om det är synsam) att man ska köpa från deras internetbutik (alt. ber om receptet) och går hem och beställer mycket mycket billigare på nätet, så gör jag! :)

2007-06-21 @ 17:06:00
URL: http://www.philinea.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits