Lukten av as och kalas

Massor av skola och jag tänkte lägga fredagen på plugg. Typiskt nog är Erik ledig idag och tänkte laga mopeden, vilket alltid råkar hända just de dagarna jag måste plugga mycket. Det är inte det att han ska meka med mopeden, det får han göra precis hur mycket han vill. Det är bara det att mekmattan är en meter ifrån min dator. Det dröjer inte länge innan hela jag är yr av bensinångor och får kämpa för att koncentrera mig på det jag ska försöka läsa. Och jag är ju som bekant inte den mest koncentrerade personen i normalt tillstånd heller, kan lätt fördriva flera timmar med att spela spel och läsa bloggar.

Det var inte bara så att han skulle tömma ut bensin för att se om det var vatten i förgasaren (det var det och det är inte bra - har jag lärt mig), idag hittade Erik även en spricka i ljuddämparen. Vojne vojne, men sicken tur att vi har en svets! Sa Erik och plockade genast fram ett par gamla solglasögon. Jag plockade fram min motorcykelsjal som bättre skydd för näsan. Den hjälpte föga, nu var jag inte bara yr av bensinlukter utan också av syrebrist..

Erik svetsar

Erika

Svetsning

Så här blev det. Erik tyckte det blev fult eftersom han är en ovan svetsare samt att materialet var dåligt. Jag tyckte också att det blev ganska fult, men jag är nöjd med att lyssna på svets och pill-ljud istället för tv-spels-ljud. Hemmet har för övrigt återgått till sin städade status igen efter förra helgens fest. Igår diskade jag en mastodontdisk samt dammsög och vädrade ordentligt (vilket vi har gjort även innan i veckan men inte lyckats fördriva stanken av gammal öl och cigarett). Nu luktar det friskt av ....bensin och svets..

Vi har känt en konstig lukt i sovrummet en längre tid utan att kunna utröna var den kommer ifrån. Ibland har vi tänkt att det är grannen som röker i sitt kök som ligger vägg i vägg med vårt sovrum, men det har ändå inte varit riktigt en sådan lukt. Så igår eskalerade det och luktade gammalt avlopp blandat med dött djur. Det stank! Jag fick för mig att det låg en död råtta inne i väggen och då kom Erik på att det sitter en lucka i väggen mot badrummet i vilken Staffan (Eriks före detta inneboende) har fångat en råtta en gång. Den öppnade vi för att se efter. Jävulen vad det stank!! Det var världens konstigaste lucka, inne i hålet fanns lite ledningar, en murad vägg, ett golv med någon form av gammalt bajs, typ råtta, samt helt högt i tak, som en stor luftgång. Men ingen råtta. Det fanns ett utsug från avloppet dock och vi antar att det var det som luktade, skulle kunna vara så att hyresvärden har dragit om någon ledning eller något sådant, trodde Erik. Jag tyckte allt bara var ganska motbjudande. Synd nog missade jag att fota råttbajset innan Erik sprutade silicon i nyckelålet och tejpade igen alla springor runt luckan. Bra nog luktar vårt rum nu friskt som en vårvind! Vi valde helt enkelt att ignorera, blunda, gömma och glömma. Det tycker jag var ett bra val.

Kommentarer:
Postat av: Kristin

Åh vilken manlig man du har!

Postat av: erika

hehe, japp. Nu väntar jag bara på att jag själv ska bli kvinnlig och baka bröd i pigkläder och bli svettig och gravid. Som på 1600-talet. Det är min framtida dröm.

2007-03-02 @ 16:18:45
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Helena

Och husmoren säger: Testat knepet med ättika i en skål i rummet? Sägs ta bort röklukt...
Men dimman var ju rätt tjock när jag kom tillbaks från konserten också. Fattar inte att ni pallar ha rökruta inne. F.ö missade undertecknad sista 171an hem och 130 kom aldrig när jag väl lyckats hitta den.jobbigt. I övrigt hade jag mycket trevligt. Hade inte protesterat om ni hade en till, Martina kanske återkommer och är sugen på att få firat snart?

2007-03-03 @ 16:18:20
Postat av: Kaja

(Ifall man adderar vatten, vinäger och citron i häxbrygden så funkar den mot bananflugor också!)

2007-03-03 @ 16:42:58

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits