Åskan kom

image245
obs: Bilden är ej tagen idag. Ingen sol idag. Bara så ingen känner sig lurad.

Det har åskat för första gången i år! En enda liten blixt och lite lite muller förvisso, men jag tycker ändå det är dags att säga Välkommen Sommaren! Jag förknippar åska och regn mycket med en speciell kväll i Malmö. Det var innan jag hade flyttat hit, på den tiden bara Bea och Kari bodde här och jag tog varje chans för att komma ner och hälsa på. Bort upp och iväg från dammiga Sölvesborg och dammiga gymnasiet, ta kustpilen till Höör och sen pågatåg till Malmö där jag var för ung och rädd för att våga gå ut på klubb men alldeles i rättan ålder för att handla skivor (ja, största delen av min skivsamling är inhandlad när jag inte behövde betala mat och hyra. Hade jag varit föräldrarna hade jag varit bitter) och gå på bio.
Denna regniga eftermiddag gick vi också på bio, jag och Bea. På dagen hade det varit varmt och jag hade köpt nya jeans (alldeles för stora då. Nu passar de, tyvärr :)) samt nya skor. Tror det var mina fina röda som ser ut som bowlingskor och fortfarande används trots att de är snart åtta år eller något liknande. Möjligtvis mina fina fina clarks. Har inte köpt så många skor i mitt liv.. Anyway, i samma veva hade jag köpt en skiva med Bonnie 'Prince' Billy på vinst och förlust - vinst såklart, och lyssnade på den heela tiden. Filmen vi såg var
The War Zone, som jag fortfarande kan tycka är en av de bästa och hemskaste jag sett. Nej, det är ingen krigsfilm. När vi kom ut från bion kom det ett riktigt skyfall som dyngsurade ned oss totalt men det gjorde liksom ingenting. Filmen tillsammans med BpB och regn kommer nog alltid att finnas som en speciell känsla i min kropp. En såndär känsla man kan plocka fram ibland när andan faller på. Man har ju ett antal sådana känslor i sig.

Nu sitter jag mest här och försöker lära mig att jag inte alltid behöver vara med på allt Martina och Bea gör. Helt enkelt att inte vara så svartsjuk. Jag kan vara ensam, jag ääär inte rädd. Tycker själv att jag gör vissa framsteg eftersom kvällens utanvarande är helt självvald.

I köket bakar Erik kanelbullar med mandelmassa i och imorgon åker vi till skogen utanför Oskarshamn. Funderar på att ta med träningskläder och vara en sån tjej som ger sig ut och joggar bara lite sådär. Kanske kan jag kollra bort tanken när jag känner att jag faktiskt fortfarande är helt förkyld.


Kommentarer:
Postat av: Karin

Fast det var trevligt på nyhavn ikväll.

2007-05-16 @ 22:44:02
Postat av: erika

sorry jag visste inte att du också var med!! Tänkte du kanske var psykolog ikväll..

Postat av: Kristin

vad ska du göra i smauland??

2007-05-16 @ 23:12:05
URL: http://volpina.blogg.se
Postat av: Karin

det var jag, men i denna plugghetsens (och hästens) tid så behöver jag göra saker på kvällarna för att inte helt tappa vettet.
va fint att du är sorry för att jag var med, fast det behöver du inte. jag klarar mig. fastän jag gärna velat att du varit med ändå. förstås. ditt sällskap är alltid en guldkant. jajemän.

2007-05-16 @ 23:32:56
Postat av: Karin

eller menas kanske sorry för att jag inte nämndes i bloggtexten? det är rätt lugnt det med.

2007-05-16 @ 23:33:59
Postat av: erika

jag menade sorry att du inte nämndes i texten. haha, har suttit en stund och klurat på vad du menade i det första..

2007-05-16 @ 23:54:06
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: erika

Kristin: jag ska bo i en liten stuga i skogen med erik, eriks mamma och eriks bror. Och hunden Otto förstås!

2007-05-16 @ 23:54:51
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Karin

haha, jag tyckte det var lite konstigt att du blev ledsen för att missa mitt sällskap. så sällan träffas vi ju inte och så fantastiskt sällskap är jag inte att man blir ledsen att missa mig trots att vi träffas ofta. dock var det ju inte bara jag som var med utan AL, Torbjörn, Johan och Kari också. Och du kunde ju inte veta att jag skulle komma. oh well, jag fick bli lite rörd i en minut i alla fall (jesus vilken lång förklaring, någon som inte vill sätta igång med det eviga ordproducerandet?)

2007-05-17 @ 10:12:30
URL: http://karinkavalkad.blogspot.com
Postat av: Martina

Erika din fis, åker du redan idag? Jag som tänkte bjuda på homemade muffins buhu

2007-05-17 @ 10:49:37
URL: http://dirtydirtybusiness.blogspot.com/
Postat av: Helena

Kommer du ihåg den gången när det föll gigantiska snöflingor över Sölvesborg som förvandlade staden till en leksaksstad när vi hade varit på filmstudion? Vilken var filmen? Nåt sorgligt tror jag bestämt.

2007-05-18 @ 10:26:35
Postat av: Bea

Å, den gången tänker jag på ibland Helena! Vi fick skjuts hem med Holméns, eller hur? Minns inte heller vilken film det var, men har för mig att det var ngt antingen italienskt eller franskt.. (som så många andra filmstudiofilmer, hrm..)?

2007-05-18 @ 10:38:10
URL: http://beaware.blogg.se
Postat av: erika

Jag vet!! det var den finaste leksakskvällen nånsin och det var Kolya som visades. Väl...?!

2007-05-18 @ 22:33:13
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Helena

Ja skjuts av Holméns var det.Och Kolya var väl rysk? Fast jag minns den inte... För det var väl inte den fantastiska "livet är underbart"? Har nog aldrig gråtit så mycket på bio som då

2007-05-18 @ 23:07:09

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits