Bajen, bärs och rakade brudar!

Klockan sju ska vi gå på fotboll på Malmö stadion. Klockan är tre nu och ute ser det ut ungefär såhär:

image236

Det är MFF mot Bajen och innerst inne hejar jag mer på Bajen än på hemmalaget. Jag tror det har mycket att göra med hur det laget hör ihop med gamla hjältar som Johan Johansson, Magnus Carlsson, Stefan S och alla de andra äldre männen som flyttade till Stockholm en gång för att leva sin romantiska dröm, den om kvinnor, sång och alkohol - helst kanske på Kvarnen. Visst finns det ett smått tragisk drag över dessa män, men lik förbannat önskar man att man någon gång fick vara den svala kvinnan i röd klänning och naturligt hår. Haha. Kanske har jag separationsångest över den läckra läraren som vi idag haft sista lektionen med. Varför finns det så få span på bibliotekarieutbildningar? Här är iallafall en hyllningsbild på Johan Johansson:

image237

Nu ska jag panikplugga innan den blöta och kalla fotbollsaftonen kan börja.
Återkommer med antingen förkylning eller ..ja, en förkylning.

Kommentarer:
Postat av: Karin

vadan är detta för män?
var det kul på matchen då? vem vann?
jag kom hem från skolan NU (om klockan inte funkar 22:33), SICK.

2007-05-08 @ 22:33:54
Postat av: Martina

Haha Johan Johansson hade jag glömt. Sicken fultratt han är. Nåja inte på den bilden kanske men alltid annars.

Postat av: Helena

haha. Tror du det kryllar av span på andra utbildningar då? Har inte sett till nåt under mina 5 år än så länge :(

2007-05-09 @ 13:22:27
Postat av: Helena

Förresten ska det vara ngn slags AFB festival här på lördag. Ni är mycket välkomna att hälsa på om ni inte har nåt bättre för er!

2007-05-09 @ 21:00:05
URL: http://www.afbfestivalen.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits