Redneck

Note to self: Man behöööver inte åka till stranden och lägga sig där och pressa järnet. Man blir brun ändåå. Summan av idag? Röd som en nykokt kräfta. Att jag och Martina innan idag konstaterade att man faktiskt tillagar sig själv en smula var gång man är i solen gör väl inte direkt saken bättre.

Har provsmakat vårt hembryggda vin ikväll, tyvärr inte med Uffe i bakgrunden. Det funkade ändå. Drog i mig ett glas innan jag gick och duschade och var alldeles yr redan vid schamponeringen. Tycker jag bådar gott inför kommande helger. Hoho.

Nästa vecka spelar Eldkvarn på den där rockklubbskedjan. Jag är fortfarande skeptisk till stället, men eftersom jag bara gett det en chans kan jag väl vara beredd på att göra ett nytt försök. Man är väl inte den som är den. Jag, Bea, Karin och resten av Malmös hippa innefolk (höhrm :)) satt igår på Debasers uteservering och lyssnade på små nya band som spelade. Det sista var bäst och bestod av en tjej och en kille, båda på trumma men tjejen också på sång. Hon var fantastisk. Bea och Karin såg ut såhär:

image261

image262

Nu kliar det röda. BÖööö.



Kommentarer:
Postat av: Helena

hehe, bra att du solar för mig också. Sitter ju inne med datorsatan dagarna i ända. Finns vissa nackdelar med hemtenta. Jag som hade behövt ladda inför nästa vecka. Då kan vi ju se vem som är rödast!

2007-05-24 @ 09:25:55
Postat av: erika

Nästa vecka? Vad ska vi göra då? Eller du menar Ransäter? Maja ska förresten kanske inte till Norge i sommar då hotellet har brunnit ner!! Degeberga! Bröllop!

Postat av: Ola

Edda (hypad på min blogg) spelade väl där igår också om jag inte har helt fel för mig? Om inte hon var bäst måste de som var bättre varit alldeles jättebra. Vad hette de?

2007-05-24 @ 14:18:25
URL: http://olainspace.blogspot.com
Postat av: erika

Tror inte det var hon. Detta var en rätt liten brunhårig tjej, spelade lite citra ibland men mest en trummelitrumma.

2007-05-24 @ 14:52:24
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Ola

Nej, hon spelar piano men jag är rätt säker på att hon också spelade där igår.

2007-05-24 @ 19:31:41
URL: http://olainspace.blogspot.com
Postat av: Karin

Alltså, inlägget är ju skrivet 24:e maj, vi var där den 22:e, Edda spela den 23:e. Just det.
Vi är väl minst lika mycket hippt innefolk som the next one? det tycker jag.

2007-05-24 @ 21:09:36
URL: http://karinkavalkad.blogspot.com
Postat av: Bea

Ola, du har alldeles rätt. Edda spelade på onsdagkvällen, dvs igår. Vi var där dock i tisdags kväll, och såg därmed ingen Edda. (Erika postade inlägget på natten o tidsbegreppet har blivit lite förvirrande här..)

2007-05-24 @ 21:20:35
URL: http://beaware.blogg.se
Postat av: Ola

Aha, tack för klargörande.

2007-05-24 @ 23:14:31
URL: http://olainspace.blogspot.com
Postat av: Karin

syns inte mina kommentarer här på bloggen eller är den gamla ignoreringsmobbningen från högstadiet back in style?

2007-05-25 @ 13:11:15
Postat av: Helena

jaaa! Hotellet har brunnit ner! Ok kanske lite svårt att jämföra nästa vecka just, det är Kroatien som gäller vet du... Länge sen vi snackade? Tur att vissa har blogg så man håller lite koll :)
Kroatien! Ransäter! Jobba! Degeberga! Bröllop! Skottland?

2007-05-25 @ 15:44:51
Postat av: Helena

Hoho! You are evil!
DEFINITION OF: DFNDRFF_E3.EXE
* Safety Rating: Known Malware, do not run
MALWARE ASSESSMENT: PREVX 4 AXES OF EVIL METHODOLOGY
# DFNDRFF_E3.EXE may use 15 or more path and file names, these are the most common:
# 1 :%CACHE%\CONTENT.IE5\????????\DFNDRFF_E[1].EXE
# 2 :%CACHE%\CONTENT.IE5\????????\DFNDRFF_E[2].EXE
# 3 :%profiles%\erika svahn\lo...s\content.ie5\d28dx4nf\DFNDRFF_E[1].EXE

Postat av: erika

Karin: Det var faktiskt så att ditt inte syntes förrn Bea hade skickat iväg sitt, jag satt bakom och hörde hennes svärande. Ingen mobbning här alltså. :)

2007-05-26 @ 12:30:07
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Fredrik Vanek

Haha. Du kommer se ut som en alkis vid terminstart. Rödbränd med en nyans av dästa vinångor.

2007-06-16 @ 12:11:53

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits