Sommaren som kommer

Ja nu är det alltså sommarlov. Planen är att jag ska börja sommarjobba 11/6 på gamla kära biljobbet, min önskan är att få bygga AC på Hiace hela tiden jag är där eftersom den installationen innebär att man får stå upp istället för att sitta/ligga i konstiga ställningar som gör att man får extremt ont i ryggen efter tio minuter. Installationen innebär också att man får stå och vänta på att bilen ska fyllas med AC-gas, vilket tar en kvart plus annan spilltid. Vilket i sin tur leder till att man kan stå och snacka skit med personen bredvid som också jobbar med AC, vilken förhoppningsvis är Ida. Jobbar man med denna hinner man dessutom göra högst två bilar på en dag, och det är skönt att slippa köra in och ut många bilar samt städa fler gånger efter sig. Hade jag fått som jag önskar hade vi kunnat få en riktigt chill och bra sommar. Ibland kan det jobbet vara riktigt bra faktiskt.

Nu blir det säkert inte så. Eftersom jag inte har jobbat där sen i augusti kan jag tänka mig att de sätter mig på något lätt och snabbt, som Aygo till exempel. Minsta bilen och massor av pill och krångel. Ryggen tar massiv stryk och när dagen är slut har man ett berg av sopor att slänga eftersom minsta lilla skruv eller clips kommer inplastade. Känns inte bra i miljömagen. Men vad vet jag, får väl hoppas på det bästa. Det ska iallfall bli kul att panikcykla kvart i sex på morgonen och träffa alla konstiga typer i hamnen.

Erik drar till Brantevik om en vecka för att snickra. Ingen vet hur lång tid det kan tänkas ta, men han kommer antagligen inte vara speciellt mycket i Malmö under veckorna. Ganska trist, men samtidigt kan jag tycka att ensamheten blir behaglig efter ett litet tag. Jag har mycket lättare för att hålla rutiner, städa, äta rätt osv när jag är ensam. Dessutom behöver jag inte störa mig på att han vill sitta inne och spela tv-spel istället för att bada de varmaste dagarna. Ja något argument måste jag ju hitta på för att göra ensamheten lättare.

Jobbstart och Eriks kommande bortavarande har iallafall gjort att jag denna veckan är helt besatt av att ta tillvara på sommardagar och att umgås med Erik. Jag badar varje dag det är sol trots att jag försöker säga till mig själv att sommaren kommer att vara länge. Det är mest att algerna skrämmer mig. Jag hatar den miljöförstöringen mest av alla. Bada är extremt viktigt för mig och om det inte ska gå pga alger vill jag inte vara med, därför badar jag så mycket jag kan nu när vattnet fortfarande är relativt fresch.

Nu börjar det iallafall kännas som att det faktiskt är sommar. Och jag älskar det. Det är nu det börjar, som Bob hund sa en gång. Jag och Erik var på stranden och läste innan idag. Jag badade och läste, Erik bara läste.

Vilka böcker?

12040-275

12040-276

Yep. Tror det är tredje rundan nu. Måste ju ladda inför sista!


Kommentarer:
Postat av: Kristin

Åh! När jag föreslog för Henrik att vi skulle gå till stranden och läsa så sa han att det lät skittråkigt :(

Postat av: erika

damn, hänka på oss nästa gång!

2007-06-01 @ 01:53:34
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Kristin

ja säg till då!

2007-06-03 @ 22:46:44
URL: http://volpina.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits