jobb på jobb

Jag sitter alltså på mitt biblioteksjobb på Usil i Lund, klockan är tio över två. Jag jobbade mellan tio och tolv, och ska jobba här igen mellan tre och fem. Så under den tre timmar långa rasten tänkte jag skriva på metodikarbetet som ska vara inlämnat på måndag. Vad händer? Min Stil-login strejkar såklart. Vilket den iofs alltid har gjort, men eftersom jag är en datoranalfabet kan jag absolut inte synka mitt inlog med dessa datorerna, så nu sitter jag alltså här i disken och försöker skriva. Lite dumt är det eftersom låntagarna ju tror att jag jobbar och därför kommer hit och ställer svåra frågor. Eftersom det skulle kännas väldigt dumt att sitta här och hålla käft, så blir det helt enkelt till att jobba en timme oavlönat. Men det får det väl vara värt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits