livet på en pinne

image451

Så, här är jag och klättrar mot nya höjder. Denna veckan jobbar jag fyra av sju dagar. Går i skolan/gör skolrelaterade saker fyra av sju dagar. Tränar en dag. Hinner inte mer, orkar inte mer. Även om jag bara jobbar tre timmar när jag jobbar är det ändå de tre jobbigaste timmarna, mellan fyra och sju. Precis när jag hade behövt äta alltså. När jag kommer hem åtta är jag helt förstörd av obalans med mat och stackars Erik får tåla en hel del arghet. Skulle dock verkligen inte vilja vara utan detta jobbet, det är tvärt om här jag verkligen känner att jag kan jobba som bibliotekarie.

Vi håller på att skriva en strategisk plan för Höörs bibliotek, det är riktigt kul just nu. Mest för att det känns som att vi faktiskt kommit igång och känner att vi kommer bli klara. Förhoppningsvis innan inlämningsdatumet. Efter planen är det en kvalitativ metodtenta som ska skrivas, men sen är det bara uppsatsen kvar! Så gött!

Jag börjar fundera på att söka lite 7,5 poängare till hösten. Jag lär ju inte få jobb direkt när jag är klar, och jag är inte helt sugen på att jobba i hamnen nästa vinter. Nästa sommar är helt ok, men att stiga upp fem och cykla ut i hamnen i regn, blåst och snö när det är minusgrader är inte speciellt lockande. Tacka vet jag den fina arbetsmarknadsåtgärden "universitetet"! Jag vill läsa spännande kurser, inte sånt som jag redan vet något om eller som man väljer av gammal vana (läs littvet, kultvet) men ändå sådant som kan hjälpa mig till jobb efteråt. Kanske webbdesign och organisationsteori. Kanske nåt om marknadsföring. Har inte spanat in några kurser ännu, men jag skulle vilja läsa något inom sociologin. Jag tror att det är det jag är mest intresserad av överhuvudtaget. Jag vill inte säga att jag ångrar något jag har läst, men frågan är om den där c-kursen i kulturvetenskap med samtidsinriktning var så himla nödvändig. Varför läste jag inte en a-kurs i ekonomi istället? Fasen vad jag hade kunnat få jobb på det nu, tror jag..

Har någon (utom Kristin) läst Guldkompassen? Jag tror den ska bli mitt nästa läsprojekt, och jag vill höra åsikter!

Kommentarer:
Postat av: kari

minns du de kloka kommentarerna din äldre syster fällde om att läsa alla de där kurserna i stället för att skaffa sig arbetslivserfarenhet...

2007-11-16 @ 09:03:55
Postat av: erika

jea.. jag minns.. men just DÅ var det ju så himla viktigt.. Det är därför man borde ha åldersgräns eller iaf arbetslivserfarenhetsgräns på universitet!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits