måndag

November är liksom november. Grått, mörkt, ledsamt, inomhus, regn, omotion, te och slappeslö. Dag ut och dag in, ett lång manglande av tristess. Men så kommer det små ljusglimtar. Ikväll var en ljusglimt när jag för första gången åt middag på Carib Kréol, för att fira Karins födelsedag. Supergodmat som jag verkligen rekommenderar till alla. Världens trevligaste personal, god öl och goda drinkar. Drinkar, på en måndag? MmhMm. Min hade chili och choklad i. Jag är fortfarande helt snurrig. Sweet som sugar.

Jag har en föreläsning kvar denna terminen och den är på torsdag. Jullov en hel månad? Nä, två stora arbeten ska göras först. Men vända på dygnet har jag redan hunnit med. Idag sov jag till halv tolv, jag har inte vaknat innan elva de senaste två veckorna. Jag tror att jag sover bäst på förmiddagarna. Speciellt när snoosandet övergått till total ignorans och man bara hör något ljud avlägset i en dröm.

Daniel var på besök i helgen och i lördags drack vi lite öl hemma hos Bea. jag vill nu ta tillfället i akt och visa upp mina två sidor. Den onda och den goda (eller kanske den platta och den runda?). Jag tror att jag oftast uppvisar den onda, så spara bilden på den goda!

image460
den goda

image459
den onda


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Titta där är ju Erik! Välkommen ut ur skägget!

2007-11-27 @ 16:35:09
Postat av: Ebba

Jag hittade din blog av en slump. Det roliga är att jag också bor med en sambo som heter Erik som har skägg. Och vi har också glasögon båda två. Och verkar ha ungefär samma sorts liv, om man kan säga så. Scary? Jag vet inte, men din blog verkar väldigt trevlig :) Hoppas det är okej om jag läser den från och med nu, hehe. Jag är ingen stalker, det bara låter så :P
mvh /Ebba

Postat av: erika

Va roligt! Det är konstigt när man hittar likadana folk som en själv, du är hemskt välkommen att läsa vidare! :)

2007-11-28 @ 14:05:31
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Viktorhege

Thanks for the information

2009-08-19 @ 07:45:39
URL: http://viktorhege.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits