skolan

Efter en ganska kass helg känns nu livet åter värt att leva. Jag trodde väl aldrig det, men jag har börjat trivas i skolan. Gillar att åka in klockan halv nio, trots att vi inte har någon föreläsning, och sen sitta där och arbeta eller plugga fram till tre när jag kan känna mig nöjd med dagen och kan åka hem. Fullständigt fantastiskt. Gillar att susa runt i korridorerna med en kaffekopp i handen, gillar att streta upp till SOL-fiket för att köpa lite slaskig mat nån gång mitt på dan och ta med den till vår egen matsal. Gillar att sitta och dividera med mina kursare om hurvida vi ska sätta den eller den rubriken på det vi håller på med. För en gång skull har jag koll, det är väl det. Känner ingen stress eller panik över arbetet som ska vara inne på fredag, det löser sig. Det brukar ju göra det tillslut. Det kan också vara så att jag gillart bara för att den älskliga finaste hösten äntligen har kommit, min absoluta favoritårstid alla kategorier. Allt är vackert, kvittar om det blommar eller ruttnar. Allt är extremt vackert. Och det är perfekt temperatur! Lagom för kjol o strumpbrallan, om man har tjocka tröjan och mössan på. Och det har man ju. Jag älskar mössor.

Annars kan jag meddela att första boken från mässan är utläst, Kärleksbarnet av Hillevi Wahl. Det var inte längesedan jag läste Svinalängorna som är skriven på samma tema. Båda två är mycket läsvärda, för alla som är lärare och för alla som har barn och för alla som någon gång ska skaffa barn och för alla med trasiga eller lyckliga barndomar. Och för alla andra med för den delen. Jag gillade dem mycket, och jag märker så sakteliga hur jag börjar bli min egen mamma som inte längre tyar läsa fiktiva romaner utan helst bara vill läsa biografier eller dokumentärböcker. I´m getting there.

Idag upptäckte jag att min kamera låg i min väska när jag gick min lilla promenad från skolan till bussen i Lund. Så tillåt mig presentera; The going home from school. Musik; Shout out louds - our ill wills. (hehe, äntligen en mp3-promenad!)

12040-393
Höstgräsmattan
12040-394
Jordlöven
12040-395
Fina blommor bland kolonilotterna
12040-396
Jag håller huvudet högt, iklädd min nya mössa/hatt
12040-397
Det bästa med de här kolonilotterna är att många av dem är helt övergivna och tufsiga och fina
12040-400
Spegelvattnet
12040-399
Insnärjd i det grå
12040-401
och så den typiska fulcykeln i fultunneln..

Nån som känner igen vägen jag gick?


Kommentarer:
Postat av: kari

vill du cykla till Husie mosse med mig nästnästa helg (13-14)?

2007-10-02 @ 07:42:03
Postat av: ma

jag följde med dig på vägen hem...bildledes...så fint! Jag kan också meddela att jag tycks gå i cirklar vad gäller läsning...nu är jag tillbaka på ruta ett...dvs skönlitteraturigen...har "bearbetat" mig själv tillräckligt kanske vad gäller sk bekännelselitteratur...undantag finns! det är nog som med musiken...man har sina perioder! de bästa är en blandning...typ "PS -ett sogeår" av Mia Berner och "Breven till min mamma"... av en finsk författarinna som jag just nu inte kommer ihåg.

2007-10-02 @ 07:47:13
Postat av: ma

SORGEÅR ska det vara!

2007-10-02 @ 09:34:19
Postat av: Tobias

Jag gillar din växande naturromantik.

2007-10-02 @ 10:42:24
Postat av: erika

Kari: vad händer där och var ligger det?

Postat av: Karin

När var Erika INTE hysteriskt naturromantisk?

2007-10-03 @ 08:36:28
Postat av: kari

vet ej, såg det på kartan bara en dag när jag kände för att ta mig till naturen.

2007-10-04 @ 07:34:45
Postat av: Sandermaia

I like the site. Shame about the problems with the guestbook.

2010-04-19 @ 15:54:41
URL: http://sandermaia.3steps.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits