Det där med framtiden

image364

Kan ju inte ha undgått många att jag är sugen på att börja producera barn. Har väl velat det sen jag slutade gymnasiet ungefär, men mest sådär på låtsas. Nån gång ska det bli av, liksom. Ska bara göra det och det och detta först. När jag kom in på BIVIL som är tänkt att bli min riktiga och sista utbildning tänkte jag att sen, sen kan jag sätta igång. Alla gånger jag glömt äta mina p-piller har jag panikslaget tänkt att DET FÅR INTE HÄNDA innan jag är färdig med utbildningen. Så har några nygifta tjejer i klassen räknat på saken och kommit fram till att från och med oktober kan man börja. Då hinner man liksom ta examen innan barnet kommer. Oktober har varit det jag och Erik skämtat om i ett år. Inte förrn oktober!

Och nu är det snart oktober!

Och jag tänker att ja just det, jag skulle ju ta busskörkort - får göra det först. Och just det, jag och Erik ska ju åka på motorcykelresa till sommaren. Och just det, jag kanske skulle skaffa mig ett jobb först. Och allt det där andra man ska göra och vill göra. Men SEN.

(Fast egentligen vill jag ha det nu)


Kommentarer:
Postat av: Karin SN

Och sedan vet man ändå inte om det kommer när man tycker det passar bäst. Tror inte det finns ett perfekt tillfälle att bli med barn, det är alltid något. För en del tar det direkt och för andra en evighet. Sedan kan det gå som för mig och man får börja om med ett nytt försök. Är ett barn efterlängtat är varje tillfälle bra. Det blir det när det kommer. Och man har 9 månader att förbereda sig på och boa in lägenheten och fixa och ställa om sig.
Så finns längtan, kör! Ett liv är faktiskt en underbar gåva och inte, som en vän till mig påpekade, ett projekt.

Postat av: Helena

Ska du inte ta motorcykelkörkort också då? Säg till isf :)

2007-09-12 @ 19:42:35
Postat av: Egoina

åh jag med!

2007-09-12 @ 22:37:59
URL: http://egoina.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits