fikafolket

Var på frivillig (!) kurs om bibliotekskatalogen Lovisa och Virtua imorse. Kom dit nio, det skulle hålla på till tolv. Tjugo i tio fick fröknen äntligen igång projektorn. Tio var det kaffe och bulle (har sagt förr att bibliotekarieyrket är one hell of a fikayrke), och halv elva var jag och min klasskamrat tvugna att gå för att hinna till vår lektion kl 11. Sammanlagd kurstid = ca 20 min. Hann lära oss de riktigt banala grunderna som man lär sig på de fem första minutrarna som man kollar själv i katalogen. Kändes sådär värt.

Jag åkte till Lund kvart över åtta imorse. Kom hem från Lund kvart över åtta på kvällen efter jobb på Baravägen. Hur trött jag än är kan jag inte annat än att känna mig stolt och nöjd över mig själv. Att bli vuxen är det bästa jag vet, bara säger det.

image386
Höst - snart i en natur nära dig.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits