badmössan

badmössa

Jag har äntligen insett tjusningen med badmössa. För två år sedan fick jag en badmössa av Juhlia när jag fyllde år. Den är knallrosa med små svarta prickar och har en grön plopp på toppen, den ska alltså likna ett smultron. Det är alltså inte badmössan på bilden som har skrivit brevet. Jag har aldrig använt den stackars badmössan, pinigt att ha den i badhuset liksom. Men så skulle Erik bada badkar en dag, och jag kom på efter en stund att jag också ville, och för att göra en rolig grej av det tog jag på mig badmössan och mina simglasögon och knackade på. Sen fick jag ju ha dem på mig när jag badade också och SATAN vad kul det var med en badmössa! Den funkar som vattenballong, som öskar, som kudde, som paraply. Allt som gör badupplevelsen till en fröjd. Min högsta önskan är att få såna där badkritor som vi gav Theodor i födelsedagspresent. Då hade lyckan varit total. Eller kanske att jag fick vara 6 år gammal igen. Jag vet inte.

Kommentarer:
Postat av: Malin

"det är inte badmösssan som skrivit brevet":)
Barnen provade de ovan nämnda badkritorna igår. Det var jättekul, men man fick ta ganska hårt. Jag ritade glasögon på Theodor, som jag fick tvätta bort under stora protester innan han gick till dagis i morse. Han såg mer misshandlad ut än badkritad, liksom.

2008-04-09 @ 13:49:23
Postat av: Fabiangry

Keep up the good work.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits