fredag, aprilhimlen

image596image597

Idag har jag gjort allt det där jag inte skulle göra och inte det jag faktiskt skulle göra. Diskade en helvetesdisk som tog minst tre timmar att få färdig. Och ja, det var väl det. Sen var jag ute och sprang också. Denna gång tog vårrusetrundan 29 minuter, attans. Så går det när man inte tränar på två veckor. Har varit ensam hemma de senaste kvällarna, Erik jobbar natt mellan 18-6 i tre dagar. Det känns som förra sommaren, jag lyssnar på musik på jättehög volym, är ute och springer och drömmer om värmen. Idag sprang jag för första gången med mp3spelare, det var ju hur kul som helst! Varför har ingen sagt det innan? Markus Vampyr-låt och Scissors sisters shes my man var de med bäst takt. Så springer jag. Jag tror det var Håkans zigenarlåt som drog ner tempot. Men mp3:a var bäst i test, det kommer jag att ha fler gånger. Ungefär som badmössa. Nä, nu blir det till att slutsatsa för resten av kvällen.

Tråkigast: varken nån folköl eller nåt snask finns att tillgå i hemmet. Suck.

Jo just det! Tänkte hinta om den där hemliga examenspresenten som alla blir överraskade med. Jo, när jag nu tar examen (förhoppningsvis inom ett år iallafall) så önskar jag mig, om jag får göra det, bidrag till antingen ett par nya glasögon, eller ett bidrag till en digital systemkamera. Så, då var det sagt. NU är det dags för plugg, 22.03.

Kommentarer:
Postat av: Martina

Vilket Anton Corbijn foto!

2008-04-26 @ 10:00:03
Postat av: Kristin

Va?! Ska man få present när man tar examen?? Det har jag inte haft en tanke på. Det kommer nog inte jag få.

Postat av: erika

vilken komplimang!

Mina syrror har fått present så därför tänker jag att kanske jag med får.. :)

2008-04-26 @ 13:18:42
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: maggie

jag har inte ens tänkt på att man får en examen, jag har bara tänkt 28/4...

springa med musik är ju bästa grejen! gör en bra spellista, bra motivationsgrej! vampyrlåten funkar bra för min takt också.

2008-04-26 @ 23:03:19
URL: http://fusillimaggie.blogspot.com
Postat av: Maria

Hur lång är vårruset-rundan? Sen undrar jag hur man fäster sin mp3-spelare när man springer med den? Jag har aldrig förstått hur folk gör detta...

2008-04-27 @ 14:38:13
Postat av: erika

vårruset är 5 km, lagom tycker jag. mp3:an har jag bara klämt ner i byxlinningen. Jag har såna tighta brallor så det funkar ok. Ett missöde bara när den åkte ner i grenen :)

2008-04-27 @ 15:56:07
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Malin

det är klart man ska ha examenspresent!!! Bra att vara tydlig med sina önskningar. Är du säker på att du inte önskar dig en skitdyr kristallkoloss föreställande något slags djur? Inte ens en svan? Jag fick en porslinssvan av min mormor i tjugoårspresent. DEt var verkligen på pricken....

2008-04-27 @ 17:26:40
Postat av: erika

HAHA, eller som när Kaj fick ett troll av lera i studentpresent. Alltså ett dyrtroll. Det ställdes i en rabatt redan samma kväll och står där ännu, begravt under en blomma.. :)

2008-04-27 @ 21:50:11
URL: http://erikapik.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits