Jobb

image590

Innan idag ringde telefonen och jag fick ett jobberbjudande. Tyvärr var det mitt i upploppet på uppsatsskrivandet, dvs om en månad ganska exakt, men en dag ska jag nog jobba. Vet inte riktigt vad det går ut på men det är iaf i Lund på en kulturfestival. Det var kul att bli erbjuden. Samtalet taggade mig och jag har nu skickat mitt första jobbansökningsmail till en kommun i Skåne. Det är konstigt det där, hur mycket ska man liksom skriva? Det är en fin linje mellan skryt och jante och jag hoppas att det inte lät allt för konstigt när jag började babbla om mitt jobb med bilar ute i hamnen. Hade jag kunnat få några timmar i veckan på något bibliotek hade sommaren varit såå bra. Det kan den bli även annars men då kommer alla mina sparpengar vara helt slut i augusti. Och det är ju inte så himla kul. Så nu hoppas jag på svar i stil med; Oh Erika! Så fulländad du verkar vara! Hur har vi klarat oss utan dig i alla dessa år? Kom, jobba, du får fast heltidsjobb direkt!

Det vore roligt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits