lapptäcke

Jag simmade höstterminens första simning på Kockum fritid idag. Det är alltid lika beklämmande att väga sig på vågen de har i omklädningsrummet. Alltid väger man mer än sist. Ja, alltid varje gång faktiskt. Jag vet inte, det är som om att man liksom fylls med mer och mer vatten för varje simningspass. Nå, det var iallafall bara jag och tre till på banan och jag kunde simma på ganska fritt i min egen takt. Min egen takt är 2 km på en timme, dvs 2000 meter, dvs 40 varv, dvs 80 längder. 80 längder tycker jag låter fräsigast, det låter långt.

På onsdag ska jag och Erik bygga säng. Och köpa ny sängbotten. Jag insåg igår kväll att vi inte har något överkast och har därför kommit på att jag ska sy ett lapptäcke av tyget jag fick av Bodil (nä allt kommer inte gå åt, ja, Bea och Kari, ni ska också få). Erik var inte så väldigt upp för mitt förslag då han tycker lapptäcke är fult men jag ska allt fixa till det snyggt. Eller får han helt enkelt stå ut. Jag kanske kan ge honom det i födelsedagspresent och skriva ett kort: "Ära vare gud i höjden, detta har jag gjort i slöjden". Då måste han älska det, för det gör alla som får sådana presenter. Åtminstone alla föräldrar.. hm.. Jaja, skulle han hata det kan jag ju alltid ge det till mor och far till jula.

Kommentarer:
Postat av: Clary

80 längder !!!!! det är ju hur mycket som helst och föresten så visar alla offentliga vågar alltid fel dvs för mycket.Så måste det vara för du är ju jättesmal.

Förresten så har du glömt din kjol här.Komma och hälsa på snart??

2008-08-25 @ 22:36:50
Postat av: karin

men! muskler väger mer än fett. det vet ju alla. så det är helt enkelt att du bygger upp dig mer och mer. snart kommer du ta... någon stark kompis som jag inte kan komma på att vi har... i armbrytning.

2008-08-26 @ 17:50:03

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits