Rena golv och såriga tummar


I fredags städade jag halva dagen. Diskade, dammsög, dammade, skakade some shit. När Erik kom hem våttorkade han golven (det är bara han som gör det i denna familjen, delst för att jag inte riktigt har det i mig att göra sådant, dels för att han hävdar att han och ingen annan vet hur man gör). Sen kom Olof och Matilda hit och åt kräftor med oss. En satans massa kräftor faktiskt. Fyra lådor på fyra pers. Det var nästan för mycket. Katterna fick varsin stjärt. Murre slök sin direkt såklart, frosskatten. Billy tog ett fast grepp kring sin och blev helt galen. Morrade åt alla som kom nära. Olof blev väldigt fäst vid katterna och ville mest titta på dem hela kvällen.

Idag har jag cyklat runt Malmö och hittat lite björnbär som jag nu gjort smoothie på. Det var inte många som var mogna, nästa helg är det nog bättre. Nyss smet Murre ut genom fönstret och satt och tittade in på oss utifrån. Erik satte hjärtat i halsgropen men fiskade in honom med en arg näve runt den lilla kroppen. Sprattkatter är vad de är.

Och nu är OS slut, mitt högsta nöje under mina arbetslösa veckor. Vad ska jag göra nu, se på pilsnerfilm? Nä, nu är det jag som börjar simma, spinna, löpa (haha), träna. Just just.

Kommentarer:
Postat av: Helena

Öva fiol!

2008-08-25 @ 20:53:11
Postat av: erika

Ja! Smart!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits