Det finaste



Detta var det allra vackraste jag visste när jag var liten. Jag kunde nästan bli tårögd av denna lilla vinjett. Jag tror att mycket av mina tankar om hur jag vill bo och leva har sitt ursprung ur detta. Herregud.

Idag har jag fixat färdigt alla mina julklappar. De är inte inslagna ännu men det kan jag göra på söndag eller imorgon kväll. Imorgon kommer Clary och Otto hit och ska sova här till på lördag när jag ska ha konsert med kören. Undrar hur det ska gå för katterna, det är i princip första gången de träffar en hund i hela sina små liv. Det kommer säkert att gå jättebra. Om inte kan de ju sitta uppe på hatthyllan för dit upp bara KAN inte Otto klättra.

På bibblan har jag och min kollega gallrat säkert hundra faktaböcker idag. Det blev inte så många kvar när vi var klara, men det är bra. Då får SF och Fantasy plats lite bättre. Tänk vilket roligt jobb jag har där man får göra sådant! Imorgon är det sista dagen innan jullovet och för att min cykel ska stå säker i vad-det-nu-blir två veckor har jag ställt den vid Sony Ericsson. Jag tänker att de som jobbar där ser jämt så flashiga ut så de har säkert tillräckligt med kosing för att inte behöva en skruttig rosa liten barncykel utan lyse.

Förresten har jag stött på lite bakslag, för alla som inte har facebook och ser mina statusuppdateringar ca en gång var tionde minut: mitt jobb sträcker sig till 16/1, inte hela januari. Det kan bli förlängt men det är så långt de kan lova mig heltid. Och så får jag alltså bara en halv lön i december eftersom de klantade sig på den ena skolan. Från början skulle jag få resten 30/12 men idag fick jag reda på att det inte gick så pengarna kommer in 15/1. Tack för den televerket. Not.
 
Nu: Läsa samt sova. Ajöken.

Kommentarer:
Postat av: Martina

Äsch bullerbyn äro fiktion kvinna! Egentligen är säkert typ Lasses pappa alkis osv osv.

2008-12-19 @ 10:21:28
Postat av: erika

men hur vore livet om allt bara skulle vara grått realistiskt jämt? Nä fram för mer romantik och fantasi! :P

2008-12-19 @ 11:20:36
Postat av: torbjörn

när jag var liten brukade jag ibland tänka på det där med att gallra ut böcker på bibliotek (pappa va ju biblioteksgubbe du vet). jag tyckte det verkade så hemskt och sorgligt att de bara slängde ut böcker. tänkte väl inte på att det kom in nya istället.

2008-12-19 @ 11:39:49

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits