Murre




Nu har det blivit på tok för många bebisbilder på rad, jag återinför här med mina sötaste små kisar. Iallfall den ena. Varje gång Murre är inne på toan så får jag en sång på huvet. Det är den där med Allan Edwall, där han sjunger om olika personer som gör olika saker. Vi hade den på LP-skiva där hemma, ja den finns nog fortfarande kvar skulle jag tro. Nå, när Murre är inne i badrummet när jag ska duscha eller bada sjunger jag i mitt huvud ungefär såhär:

Den söta lilla Murre, han skulle gå på dass
 Men murre föll i plurret, och sen så blev han kass
 Du lilla Murr som klantig är du borde inte plurra här
Sa mor till lilla Murre, som skulle gå på dass

Haha, jag vet, döfånigt. Och texten har variationer i alla de möjliga former. (Mor sjunger jag alltså bara för att Allan gör det i sångerna var gång, jag ser mig inte som Murres mamma. Obs) Men det slår verkligen aldrig fel. Jag sjunger aldrig den med Billy, det är bara Murre som kan och faktiskt trillar i plurret. Jag är inne i ett gravt älsk för mina katter. I början såg jag dem som utbytbara, jag menar de är ju bara små katter. Men nu älskar jag dem och vill att de ska bo hos mig för alltid. Jag vet inte ens om jag skulle våga släppa ut dem, låt säga om vi flyttar till landet nån gång.

Ok, enough om katterna. Jag har fått veta idag att jag har jobb hela januari ut! Det känns mycket lättande, nu kan jag skjuta upp panikjobbsökeri ett tag till. Alltså, jag söker de biblioteksjobb som finns, jag menar andra jobb. Alltså.

Fyra dagar kvar till jullov. Jag räknar timmar och minuter!

Kommentarer:
Postat av: kari

Grattis till jobb ännu en månad! Och det förekommer att jag också har Allan-ramsan i huvudet. Din vers var fin tycker jag.

2008-12-16 @ 14:04:06
Postat av: marika

grattis till januari :-)

nu är det så att min kära mamma har gett mig för många julstjärnor för mig att äta upp.. så är det någon som skulle vilja ha någon? med en julfika?

2008-12-16 @ 15:16:38
Postat av: kari

marika, jag vill passa på att tacka dig för träden till Henny. Brevet råkade bli anonymt, men jag har förstått att det var både från dig och Martina. Det var så fint att se hennes namn i skrift för första gången.



Och om Lise Dahl Hansen också läser här, tack för sockor och pepparnötterna. Dödsgoda! Så omtänksamt av dig.

2008-12-16 @ 21:01:57
Postat av: Martina

Jag är så ilsk att det där brevet inte kom med träden, iaf har Henny ett innestående erbjudande från mig och Marika, vi tar med henne till McDonalds när mor Kari vägrar ;)

2008-12-16 @ 21:25:01
Postat av: Martina

Jag är så ilsk att det där brevet inte kom med träden, iaf har Henny ett innestående erbjudande från mig och Marika, vi tar med henne till McDonalds när mor Kari vägrar ;)

2008-12-16 @ 21:25:31
Postat av: Martina

Jag är så ilsk att det där brevet inte kom med träden, iaf har Henny ett innestående erbjudande från mig och Marika, vi tar med henne till McDonalds när mor Kari vägrar ;)

2008-12-16 @ 21:25:59
Postat av: Anonym

Så jävla ilsk att jag sa det tre ggr haha

2008-12-16 @ 21:31:25
Postat av: erika

haha ja det var ilsket. Marika, en julfika låter fint som snus. De där stjärnorna har jag visserligen aldrig riktigt gillat så om man kan slippa dem kanske. :)

Postat av: marika

haha, det kan vi nog ordna. Fasiken, är det bara Helena som gillade dom? Stackars mor raija.



Kari: det var det minsta :-) hoppas du o Henny har det bra. Drömde i natt att jag skulle få se det lilla livet hemma hos dig men hon låg o sov o du skulle trösta henne så jag skulle bara kika in i rummet o då var hon en jätte! haha, lika stor som dig fast en bäbis som låg i sin säng. Jag tyckte det hela var mycket märkligt men vågade inte säga något, haha. Hon är så himla fin på alla bilder jag sett o ingen jätte alls.

2008-12-17 @ 09:08:22
Postat av: Helena

Grattis till förlängningen E! Julstjärnor! De bästa julkakorna ju nästan, goda, fina och roliga att göra. Har redan blivit bjuden en omgång, fast var nog en Åländsk variant. Ska ju vara mor Raijas deg. Hade gärna tagit emot några om jag inte tyckt det var så kul att göra egna :-)

2008-12-17 @ 10:16:35
Postat av: erika

Tack! Fast idag fick jag ett mail där de dementerade det hela och sa att det kanske bara var till 14/1.. Damn

2008-12-17 @ 10:52:03

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits