en helt vanlig lördag

Så skönt att inte ha varit ute igår, så skönt att vakna halv tio och vara pigg! Jag må ha blivit en tönttant men oh I like it. Idag har jag på mig (för att modeblogga lite) lasiga jeans, en lasig vit tröja med knappar som jag har lånat av Erik och en liten svart kofta. Perfekt lördagsklädsel. Om några timmar ska jag och Bea och Hasse sticka ner till kusinerna i Falsterbo, jag har inte varit där sedan Millas födelsedag när de fortfarande bodde i fyren så det ska bli kul att träfffa dem. Jag känner oftare och oftare hur dåligt det är att bo i en liten lägenhet utan varesig balkong eller trädgård. Man måste ju komma ut! Det är antagligen nu när solen börjar skina mer och vädret är lite varmare, men jag vill inte behöva cykla kilometrar för att kunna gå i gräs och strand och skog. Jag vill ha det direkt.

På min födelsedag fick jag bestämma mat, som brukligt. När jag var liten valde jag oftast kokt torsk med vitsås, möjligtvis lasagne. Nån gång såndär god kyckling i ugnen med kokt potatis o brun sås. Mummms, jag vill hem till mammas maat. Detta året valde jag min apseluta favorit just nu. Sushi. Yummi. Undrars om andra också kör med den grejen, att den som fyller år får välja mat.

Kommentarer:
Postat av: Martina

Det konstiga är väl att du vaknar halv tio överhuvudtaget? Du brukar ju för faen sova även om du inte varit ute.

2008-02-09 @ 12:00:12
Postat av: Kristin

I min familj får man bestämma mat. Jag ville alltid ha kyckling med ris och currysås alt. köttbullar med makaroner och köttbullesås. Mums! Nu för tiden brukar vi gå ut och äta och då får man bestämma ställe fast om jag är i Växjö får jag bestämma mat. Sist bestämde jag kreolskans söndagsgryta. Den du!

Postat av: Linnea.

Oh yes! Klart man får bestämma mat! Det är ju heligt.
När jag var liten valde jag alltid friterade räkor, ris och sötsur sås, när jag blev lite äldre blev det lasagne och nu är det alltid mammas sjuuuukt goda smörgåstårta.

2008-02-09 @ 19:11:14
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: Clary

Joodå, vi fick önskemat på födelsdagen. Det jag kommer ihåg mest är att Erik på sin 12-årsdag ville ha hare.Lars fick "sina" jägare att skjuta några. Sen kom farmor Inger och la dom i vin på Pelles inrådan.Eller var det Pelle som gjorde det?Alltså la dom i vin? Ja,ja gott blev det iallafall. När han fyllde 9 eller 10 blev det krabba.Annars har det mest blivit kött och klyftpotatis för det mesta.

2008-02-09 @ 20:05:31
Postat av: karin

klart att den som fyller år får välja mat!!

2008-02-10 @ 00:46:36

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits