summeringen

Lyssnar på just nu och hela kvällen om och om igen: Jim James & Calexico - Goin' to Acapulco

Kan inte få nog. Ladda hem eller köp, bara alla lyssnar!

I fredags såg jag och Erik I´m not there, filmen om Bob Dylan. Den var lite udda, ganska konstnärlig och extremt fin. Kanske finare såhär två dagar efter men om den bestående känslan är finkänslan så tror jag att filmen var sådan också. I onsdags såg vi Into the wild. Den var också fin men på ett annat sätt. Båda var poetiska och hade väldigt fin musik, men i Into the wild kunde jag aldrig riktigt sympatisera med huvudrollen. Sådant gör filmer svåra.

I lördags åkte vi som sagt till Falsterbo, jag, Bea och Hasse. Satiken vilka semlor vi fick, nu är detta årets semelintag både måttat och rågat! Det är en njutning att få komma till hus med öppna rum och öppna spisar och jag blir lika smörjd i själen varje gång. När vi kom hem hade Erik ÄNTLIGEN (här kommer fyrverkerierna in) blivit klar med motorcykeln. Det firade vi med att ta ett provåk genom södra sofielund. Den är riktigt vild och går upp på bakhjulet för ingenting. Axar extremt bra. Nu är jag gladare för den, jag ser ljuset i tunneln (köket) igen. Det kommer bli en rolig vår. Sen bakade Erik pizza och jag och Martina kollade melodixet, blev sentimentala när Tapper sjöng men jag hejade mest på Amy D. Min favvo.

Idag (tidiga kvällar hela helgen betyder tidiga morgnar hela helgen betyder mycket sol och gott humör) stack vi så ut på vårens första motorcykelutflykt ut ut och iväg. Kom till Jägersro när batteriet tog slut. Vad göra. Jag stannade vid Husie mosse (igen!) och solade (riktigt varmt!!) medan Erik stack hem. Jag hade portnyckeln. Ibland är vi så bra tycker jag. Han kom in till slut och kom tillbaka och så körde vi nej jag menar BLÅSTE vi iväg över vidderna. Skånska slätterna. Kom till Torup i ett litet nafs, körde runt allting och såg minst hundra fina hus och byar som vi ville bo i och så var det en kilometer till Sturups flygplats och där fanns en liten sjö som vi stannade vid och fikade. Varmt och skönt och skräp i vattnet.

När kylan kom åkte vi mot Malmö, svängde av till Ikea och handlade tyg. På hemvägen lät motorcykeln konstigt men inte förrän hemma insåg Erik att ett viktigt litet oersättligt lock var borta. Då var klockan halv åtta och jag stod i långkallingar och drack vin och klädde om stolar med Bob Dylansoundtrack på högsta volym. Det var bara att ta fram mopeden och stora ficklampan och åka tillbaka till Ikea för att leta. Och där, mitt på vägen vid den lilla genvägen som man går om man kommer med buss, där låg det! Vi såg det direkt. Snacka om tur!

Hemma igen har jag bakat bröd, klätt färdigt stolarna samt spånat på hur vi ska göra med ombyggnationen av kökssoffan som ska bli en allmogesäng. Kommer bli fint. Bilder:

image520
Bryggan, kusinerna, B o H och balanstävlingen

image518
Mun till mun metoden - stod det på skylten

image519
Fokuserade ganska fel (haha) men trots allt var det årets första vitsippa

image517
Finbryggan i finvädret idag

image521
Jag njöt av solen och skräpet..

image522
Vi fick välja varsit tyg som vi fick klä två stolar var med. Gissa vem som valde vilket?

Kommentarer:
Postat av: Martina

Undrar om Hasse fick snor på handen? Jag tror det!

2008-02-11 @ 08:26:19
Postat av: Bea

Nä, han fick inget. Det var tomt i näsan.

Postat av: Clary

Erik valde det svart-vita och Erika det randiga. Jag är ganska säker.

2008-02-11 @ 22:02:26
Postat av: erika

Katching! Clary vann första pris! Priset är en hundlös weekend, hunden hämtas med nöje av mig på sturup. Tackar!

2008-02-11 @ 23:28:24
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Malin

Jag hejar på det grafiska mönstret! Inte så otippat kanske, runs in the family;) Men det andra är också fint. Kommer verkligen till sin rätt i ert saffransgula/brunkrämshudfärgade kök....

2008-02-11 @ 23:36:42
Postat av: Malin

Vad vinner jag? En hundlös mamma som tar sig från flygplatsen själv? Annars är inte jag med!!!!

2008-02-11 @ 23:39:32
Postat av: erika

jag som tyckte det grafiska skriker äntligen hemma på tv 4. haha. Men visst, till färgen i köket är väl allt fint.....

2008-02-11 @ 23:40:21
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: erika

yep, det vinner du lätt! Du kan få en gammal klubba jag har i min jackficka också om du vill.

2008-02-11 @ 23:41:25
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: MA

fd stolsägaren Annika tycker att BÅDA mönstren är jättefina och undrar om de andra två han andra tyger????

2008-02-12 @ 07:29:53
Postat av: erika

nä alltså två var, två av varje!

2008-02-12 @ 08:12:52
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Malin

Aj, du är vass tjejen!
Måste försvara mig med att jag av princip inte tittar på program eller läser magasin som handlar om inredning, eftersom jag anser att de sprider ond kollektiv mentalröta som bottnar i ett allmänt osunt habegär. Fint va? Men jag vill ändå bara ha och ha....

Måste bara fråga om ni får sitta på varandras stolar? Hamnar man mellan två stolar om man inte tar ställning för någon klädsel?

2008-02-12 @ 23:36:56
Postat av: erika

hm.. då blir man utvisad till sovrummet, till den nya soffan..

Jag gillar att se på såna program bara för att få hata och spy galla över allt och alla. Så blit man fridfull och vän när man stänger av, perfekt!

Ha det nu så göttans i helgen!

2008-02-12 @ 23:41:59
URL: http://erikapik.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits