the rost

Idag har det varit vår! Jättevarmt! Och jag har varit inne och jobbat.. Men det var kul och jag ångrar ingenting. När jag skulle hem var det sådär så man inte behövde ha vantar på sig fast klockan var kvart i sex, då tänker man att det värsta är över.

Igår var föräldrarna här och firade min födelsedag med tårta. Jädra god tårta, jag ska äta sista biten nu. Jag fick en treårskalender och en massa garn + en stickbok. Efter kalaset åkte jag och Erik ut till svågertorp för att köpa tyg, kom fram och gick in i affären men kom bara genom första dörren av två eftersom klockan precis hade slagit fyra som var tiden när de stängde. Snacka om dålig timing. Så vi drog ut mot Bunkeflo istället och det var så in i vassen kallt att jag på allvar ville amputera fingrarna och fötterna. Vi var ute på Ön och hittade en uppochnervänd bil samt jättefin rost och jag fotade en del. Men sen höll jag på att avlida så vi fick dra till en affär istället och värma upp oss lite. Sen åkte vi hem och åt friterade bläckfiskringar. Imorgon är det skriva skriva och läsa som gäller. Tio på orkanen! (eller tjugo över eftersom jag alltid kommer försent..)

image529
image531image530


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits