operation februari

Hu, jag kan inte skriva! Alla ord ser extremt felstavade ut och jag snubblar på tangenterna. Ber om ursäkt om det finns stavfel i denna text, alltså. Måste bero på hunger efter spinningpasset, det bästa ever med sweet musik som Bruce, bob hund o andra musikälskarklassiker. Det var jag och en äldre man som diggade mest, han gick fram efteråt och skulle - såklart - snacka Bruce med tjejen o undra lite överlägset om hon hade sett honom -80 (eller om det var -81?). Nä, jag var inte född då, sa hon. Nä just det, sa han. Sådana män vill jag strypa. Eller iallafall säga åt på skarpen.

Nåväl, jag och Erik har idag påbörjat operation februari som innebär att vi rensar ut all skit vi inte vill ha. ALL skit betyder det. Idag gick det inte så bra, vi mest möblerade om och städade i sovrummet. Där det nu ser ut exakt likadant som när jag flyttade in här. Ingenting försvinner allt kommer tillbaka, eller hur det var. (ja, jag vet att det egentligen är ingenting försvinner allt finns kvar men det passade inte in här.)

Innan på dagen hade jag och Kristin fått tillbaka den senaste hemtentan med gaaanska ljummen kritik om man säger så. Den var godkänd men kommentarerna var så kall-ironiska att vi båda brast ut i skratt när vi läste dem. Det hade varit helt ok, jag eftersträvar ingenting annat än G (och man kan inte heller få något högre), om det nu inte vore så att vi har samma lärare som handledare till magisteruppsatsen.. Känns ju som att han har en viss inställning till oss redan, om man säger så.

Vi hade handledning senare på dagen, med honom, och fick en del litteraturtips som vi sen försökte hitta på UB och för den delen på alla andra bibliotek också. Fanns inte. Så jag tänkte att jag kunde beställa den ena av dem från bokhandeln eftersom vi verkligen behöver den. Det var ju synd bara att den inte fanns att köpa i typ hela världen. Ringde till och med till akademibokhandeln! Tjejen där sa att danska böcker är extremt svårt att få tag på eftersom Sverige sätter lägre priser på böckerna än i Danmark. Då straffar Danmark oss med att vägra skicka boken, och när de efter flera månader äntligen skickar över den tar de ett sånt extremt överpris att det är billigare att åka taxi över bron och köpa den. Kul för de danska forskarna att aldrig få ut sina alster ur landet! Hittade iallafall boken till sist på en begagnatsida. De är ju helt underbara. Billig var den också. Dagens tips är alltså att alltid kolla om man hittar boken begagnad innan man beställer den från ett företag.

Sorry, ska försöka att inte skriva så mycket om skolan..
Snart fyller jag år och då önskar jag mig:

  • spinningskor
  • 5-årskalender
  • snygg väggalmanacka
  • biocheckar
  • garn (bra och fint garn i naturfärger)
  • Bonniers stickbok
  • Andra stickböcker
  • Tyg (fina, gärna basic typ mjukt svart som man kan sy klänningar av)
  • Biljett till Nick Cave
  • snygg golvlampa i äldre stil
  • snygg/-a fåtöljer
  • Böcker/musik/film
  • ...pengar att ladda busskort med.. suck..
  • presentkort på kläder (gärna åhlens, nu när jag har skaffat mig åhlenskort som man bör när man är vuxen)
  • tjejgrejer som smink, smycken, hårgrejer o parfymer. tihi. eh.
Sen önskar jag mig detta också. Det var faktiskt sol några dagar, speciellt denna dagen var det extra varmt. Det var underbart. 11 juni 2007 i mitt hjärta.

image510

Kommentarer:
Postat av: Martina

Haha! Olof's kommentarer är alltid jävligt sköna.

2008-01-29 @ 21:53:49
Postat av: Linnea.

Hmm, men om du inte hade hittat boken hade det ju varit finemang att du har en bror som jobbar i danmark! :)

Postat av: erika

tänkte tanken men så tänkte jag att han säkert hade köpt fel eller inte pallat sig in till stan eller.. öh.. att han bara skulle glömma bort det helt enkelt. :)

2008-01-30 @ 00:55:29
URL: http://erikapik.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits