Storm!

Äntligen kom stormen. Och jag jobbade hela dagen i Lund. Förra gången jag jobbade där blev det strömavbrott i hela Lund pga isregn, och jag fick sluta tidigare eftersom det var värdelöst att jobba i kolmörker. Denna gången blev det som sagt storm, men inte så illa att jag fick sluta. Och tur var väl det för det var riktigt kul att jobba. Speciellt när mannen som spelade "vem vill bli miljonär" ringde biblioteket (som då var hans vän) och jag fick svara på frågan om vad ett speciellt vikingaskepp hette. Bästa frågan nånsin.

På väg hem vid halv fyra blåste det inte så värst mycket, men det stod på Smhi:s hemsida att det skulle bli som värst vid fem så jag och Erik klädde oss som för krig och gav oss iväg på motorcykeln. Fem minuter innan vi åkte ösregnade det som aldrig förr, när vi åkte var det blå himmel. Då förstod vi att det nog blåste en del. Nere i västra hamnen var det skoj men det höll på att bli mörkt så jag hann inte få så roliga bilder som förra året.. Så efter en stund gav vi upp och körde till det billiga sushi-take-away-stället på Värnhem och handlade kvällsmat. Sen kollade vi på film (Harry Potter blandat med High fidelity - världens bästa blandning), tvagade oss och gick och la oss alldeles för sent, vilket resulterade i att vi sov till halv två idag och missade kanonvädret.

Vi tänkte iallafall ta en tur de sista soltimmarna, kanske till Lomma, kanske bara ut på vischan, bara för att lapa sol. Drog ut motorcykeln och kickade. Och kickade. Och kickade. Och sprang. Och kickade. Gick inte.

Erik gav upp, jag tog min egen Ebba och Didrik (cykelns namn) och cyklade till Husie mosse där jag träffade en svan och nästan gick ner mig helt i lera. Samt lekte med blixtbild i motljus. Bilder nedan. Nu är det en prisbelönad dokumentär om Irak på kunskapskanalen och om jag inte går och tittar på den tycker Erik och Jon att jag är en dålig människa. Så adjö.

12040-504
Syns inte så bra, men blåste gjorde det!

12040-505
Vissa säger att han en gång i tiden spelade tvärflöjt. Andra att han en gång i tiden ville bli fotograf. Allt vi vet är att han kallas för The Stig.

12040-506
Dramatisk kväll i Malmös västra hamn

12040-509
Lugnet efter stormen, Husie mosse (tror jag iallafall, eller är Husie mosse bara en myt?)

12040-507
Vass-experiment. Här utan blixt.

12040-508
Här med blixt. Omslag till en skiva av Kent?

Kommentarer:
Postat av: torbjörn

sista bilden var grymt snygg!

2008-01-28 @ 09:35:10
Postat av: Malin

Är det sant att du fick svar på fråga i miljonärsprogrammet? Det missade jag. Fast jag råkade se ( tittar faktiskt ALDRIG annars på programmet ) och framförallt höra när en gubbe skulle ringa upp sin kompis som jobbade i en ladugård!!!!! Ingen hörde nånting av vad den andre sa eftersom det råmades och skränades så mycket, i bjärt kontrast till den flashiga tevestudion. Måste med på hundra höjdare, tillsammans med kryptoniten!

2008-01-28 @ 11:46:04
Postat av: kari

Ditt Husie mosse var väldigt likt mitt Husie mosse i alla fall.

2008-01-28 @ 12:14:19
Postat av: erika

Malin: Nej nej, det var inte på riktigt och i tv, jag tror han satt hemma och spelade det. Det finns ju som brädspel också, måste ha varit att han skulle ringa en kompis och då inte fick googla själv. Men det var en rolig fråga ändå! :)

Postat av: Bea

Tycker också att sista bilden var mycket tjusig! Gillar även svanen som simmar i lugna vattnet.

2008-01-29 @ 18:14:18
URL: http://beaware.blogg.se
Postat av: erika

tacktack!

2008-01-29 @ 20:42:30
URL: http://erikapik.blogg.se
Postat av: Teodordaniela

Keep up these useful pieces.

2009-01-14 @ 08:24:22
URL: http://teodordaniela.myblog.de

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits