kategori: katt



Vi har alltså köpt lite grejer som vi inrett köket med, till katterna. Det är köket som ska bli kattrum, de ska få sniffa in sig där de första timmarna så de inte går bananas och blir tokiga som små katter kan bli om de blir släppta på ett för stort område i början. Så vi har ställt matskålar, toa och en liten bädd på olika platser i köket och planerar att spendera söndagen där. Det är fint när man går in där nu. I kattbädden ligger en supermjuk filt med tassar på som vi köpte enkom för de små när vi var på Ikea. När vi kom hem och rensade tvätt såg vi att två av våra mjuka fleecefiltar hade dött tvättningsdöden, dvs blivit hårda och krympt. De dog när någon i vårt hem tvättade dem i 95 grader för att de, citat: skulle bli rena. Det var alltså inte jag. De fick också bli kattfiltar. Och så har de fått varsin liten leksak som står vid bäddens ingång och väntar. Det är en randig mus och en typ fågelunge eller nåt. Det är Erik som har valt båda två. Han är en sån som blir förälskad i allt som är litet, mjukt och har ledsna ögon, typ. Då börjar han nästan gråta och så slutar det med att de följer med hem. Utom de två har vi handlat ett storpack sugrör som jag har hört att katter gillar, samt en lektunnel i prassligt tyg. I närbild ser de två små ut såhär:



Kommentarer:
Postat av: karin

fågelungen var ju vansinnigt söt dock, speciellt eftersom den ser fastbunden ut och kvider "hjälp hjälp" när katten vässar klorna.

2008-07-30 @ 00:32:22
Postat av: marika

åh, jag vill också ha tillbaka evert de första dagarna när man inte kunde slita sig från honom o man bara ville pussa o krama o gosa hela tiden! fy vad söta kattsakerna var.



är du vaken & kommer & hjälper mig nu? 8-D

2008-07-30 @ 09:51:35
Postat av: erika

nu är jag uppe men jag vill äta frukost först. elva it is.

Postat av: Helena

Är du liten, mjuk och har ledsna ögon? :-)

2008-07-30 @ 10:21:40
Postat av: erika

iallafall liten och mjuk! B-)

2008-07-30 @ 10:37:24
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: marika

gött! du kom i tid! :)

2008-07-30 @ 17:09:00
Postat av: Bea

Den där fågeln alltså...



http://www.blogadilla.com/wp-content/uploads/2008/01/elorfanato.jpg



2008-07-30 @ 17:29:06
URL: http://beaware.blogg.se/
Postat av: Martina

Ja jävlar Bea! Där slog du huvet på le spik.

2008-07-30 @ 17:32:46
Postat av: erika

huuu.. nu kommer jag vara rädd för den om natta!

2008-07-30 @ 17:33:22
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Clary

Nu har jag skurat transportburen fin och ren. Ni får den ljusblåa för den är fin till små kattbarn.I morgon kommer jag med farbror Otto.



2008-07-30 @ 20:35:10
Postat av: erika

du är så välkommen!

2008-07-30 @ 21:58:18
URL: http://erikapik.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits