aktiva dag

Gissa om jag har gjort mycket idag! Vaknade tidigt tidigt, redan klockan halv elva faktiskt. ha ha ha. Men sen satte det fart. Träffade Kristin utanför arbetsförmedlingen klockan elva där vi båda skrev in oss under ganska trevliga former. Det var inte så mycket arbetsförnedring som jag trodde det skulle vara. Lite kul var det att killen jag fick hjälp avs dator precis hade kraschat varför han fick skriva mina uppgifter manuellt. Det var som om det var 90-talet igen. Efter att vi hade varit där cyklade vi hem till mig och gjorde power point inför vår presentation av vår uppsats imorgon på Lunds stadsbibliotek. Har ingen aning om huruvida vi kommer att prata i fem minuter eller tjugofem, det får lösa sig imorgon. När vi var klara ringde jag ca tusen samtal till alla mina jobb jag haft. Det var bara på käraste biljobbet som jag blev igenkänd och utfrågad om hur jag hade det nuförtin. När jag ringde skolan efter ett studieintyg undrade killen som svarade om jag hette Svag i efternamn. Nä, sa jag, Svahn.

När jag hade ringt ungefär tusen samtal surfade jag rundor på nätet. Kom till den sunkiga kvällstidningen och blev alldeles knäsvag när jag såg att Neil Young kommer till Way out west. Några meddelande senare hade Martina kommit hit och vi hade bokat hotell, biljetter och resepaket till Göteborg i augusti. Det kommer bli det bästa! Vi snackar sista konserten med BD, vi snackar Nick Cave, vi snackar Silverbullit, vi snackar Håkan, vi snackar NEIL YOUNG. Jag är så lycklig. Lyckligast nästan för hotellboendet. Nu är vi gamla, och det är så skönt.

När klockan var halv tio stack jag till Pildammarna och sprang långrundan. Kom hem halv elva. Det var gött, nu är det dags för sommarsäsongen i Pilis, that I say. Imorgon hämtar Kristin mig kvart över sju. PÅ MORGONEN. Jag som trodde jag hade sommarlov nu. Buhu.

Kommentarer:
Postat av: kari

Det finns inget som heter sommarlov i våra liv nu, det ska du veta...

2008-06-17 @ 09:43:25
Postat av: marika

haha, jag kommer ihåg varenda år på nymölla & jag skulle nämna SOMMARLOV & blev bemött av skratt & hån. det tog några år innan jag lärde mig att det inte heter sommarlov längre.. fy vad jag kände mig liten dum varenda gång jag sa fel..

2008-06-17 @ 11:25:27
Postat av: Karin

alltså det där med BDs sista konsert. och med Neil Young.. Gud. Någon är avis.

2008-06-17 @ 12:13:26
Postat av: erika

så följ med!!

Postat av: Martina

För att göra Karin extra sur: Jag kommer säkerligen tycka Neil är ganska trist. Hoho!

2008-06-17 @ 13:44:07
Postat av: Ellinor

Det kommer bli så värt! Har du sett honom förut?

2008-06-17 @ 18:07:49
URL: http://snelitt.blogg.se/
Postat av: erika

Nä aldrig! I längt! Har du?

2008-06-17 @ 18:24:33
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: karin

men kostar det inte över 1000 pix? jag är ju arbetslös utan a-kassa och utan ett jobb ens i framtiden så jag vet itne om jag kan unna mig såna extravaganser än.

2008-06-18 @ 09:57:45
Postat av: erika

nä jag vet, men det får helt enkelt vara värt!

2008-06-18 @ 10:21:47
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: Rating Agentur

Great site, enjoyed my stay, thanks for the cookies!

2010-09-06 @ 08:46:52
URL: http://rating-agentur.blog.de

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits