Arbetslös


Idag är min första arbetslösa dag i hela mitt liv. Lite spännande. Vem tror att jag gick till arbetsförmedlingen och skrev in mig för att få a-kassa? Någon? Ingen nä.. Att få tummen ur har väl aldrig riktigt varit min grej. Dock gjorde jag flera ansatser till att registrera mig på deras hemsida, något som var ungefär lika kul som att torka kattbajs från golvet så jag slutade. På tal om det, ska katter verkligen bajsa lika kladdigt och stort som människor? Jag tänker mig att de ska bajsa ungefär som igelkottar, litet, fnasigt och svart - inte stort ljust och kladdigt som Flisiflisan. Dessutom luktar det ju gammal apa. Jag tycker katter kan lära sig att bajsa i toan precis som alla oss andra. Tänk om vi skulle bajsa på golvet jämt, hur kul hade det varit? Åtminstonne kunde hon bajsa I SIN LÅDA och inte bredvid. Nä nu har jag varit tillräckligt elak, vi älskar henne egentligen och hon älskar oss och vi vill att hon ska stanna här för evigt. Kolla bara bilden Karin, kolla! :)

Min första dag som arbetslös spenderade jag med att jobba på Lunds stadsbibliotek. Erik skjutsade in mig på motorcykeln och satt sedan snällt och läste en bok om motorcyklar och en om bilar i två timmar tills jag var färdig. Sen körde vi hem igen och jag hade sparat 60 pix. Ka-tching! Väl hemma har vi sett Holland spöa Italien i fotboll, ganska underhållande faktiskt. Jag ska dock inte fnissa för mycket, imorgon är det Sveriges tur och det lär väl sluta på ungefär samma vis.

Imorgon är min andra arbetslösa dag och om jag känner mig själv rätt kommer jag nog inte att gå till arbetsförnedringen då heller. Åker antagligen till Fågelsång istället. Hurra!

Kommentarer:
Postat av: Bea

Men du hinner nog både och... Två saker på en dag är inte orimligt... Vi åker ju int förrän i em isf...

:)

Postat av: Martina

Du fattar att varje dag du inte går dit är pengar va? Sweet pengar? Är du helt koko???

2008-06-10 @ 08:43:32
Postat av: kari

jo, du sparade 60 måhända. Men på vems bekostnad? De som drabbas av klimatförändringarna kanske...

2008-06-10 @ 12:44:04
Postat av: kari

Du sparade 60 måhända, men på vems bekostnad?

De som drabbas av klimatförändringarna.

2008-06-10 @ 12:46:46
Postat av: kari

Åh, hatar när det blir fel och först inte syns vad man skrivit och när man skriver om så dyker det första upp igen. Töntigt.

2008-06-10 @ 12:47:28
Postat av: erika

haha jepp jag vet. Och ja, alltid gör man väl fel o fel o fel i denna klimatvärld.

2008-06-10 @ 12:51:01
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: marika

meh erika! du kommer ångra dig att du inte gick dit tidigare, så gå dit idag, direkt! det tar ingen tid. varje dag räknas juh! o betyder pengar som du inte får

2008-06-10 @ 12:57:49
Postat av: erika

jäjäjä. jag skaaaa. :)

2008-06-10 @ 12:59:24
URL: http://erikapik.blogg.se/
Postat av: kari

fotboll fotboll fotboll

2008-06-10 @ 16:05:08
Postat av: Mikailidunn

just started reborning and just hooked on as much info as poss; thank you

2008-10-13 @ 11:56:48
URL: http://mikailidunn.20six.co.uk

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits